۱۵ نشانه هشداردهنده رشد بیش از حد کسب وکار

از کجا بفهمیم رشد کسب‌وکارمان بیش از حد سریع است؟
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
۱۵ نشانه هشداردهنده رشد بیش از حد کسب وکار

به طور کلی رشد کسب و کار نشانه موفقیت است. با این حال، وقتی یک شرکت خیلی سریع رشد می‌کند و سیاست‌ها و فرآیندهای مورد نیاز برای حفظ آن رشد را ندارد، در نهایت می‌تواند منجر به مشکل شود.

فردای اقتصاد: بسیاری از اعضای شورای مربیان فوربس دیده‌اند چگونه کسب‌وکارهایی که سیستم‌ها و فرآیندهای پایداری ندارند می‌توانند فراتر از توان خود رشد کنند و بر کارمندان و مشتریان تأثیر بگذارند. به همین دلیل، ۱۵ نفر از آنان نشانه‌های آشکاری را به اشتراک می‌گذارند که نشان می‌دهد یک کسب‌وکار خیلی سریع رشد می‌کند و چگونه صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند به مدیریت رشد قبل از خارج شدن از کنترل آنها کمک کنند.

۱. مدیرانی که کار تیم خود را انجام می‌دهند

یکی از نشانه‌هایی که یک شرکت به سرعت در حال رشد است، زمانی است که مدیران در حال انجام کارهایی هستند که مسئولیت آن به عهده تیم آنهاست.

۲. استخدام سریع و اخراج آهسته

به طور کلی رشد بین فروش و تحویل متعادل می‌شود. با این حال، زمانی که فروش از ظرفیت کسب و کار برای ارائه پیشی می‌گیرد، راه حل اغلب این است که کسی را استخدام کنید و هیچکس را اخراج نکنید. هنگامی که بازیکنان جدید تیم C وارد می‌شوند و مانند پادشاهان با آنها رفتار می‌شود، در حالی که با بازیکنان موجود تیم A مانند اخبار دیروز رفتار می‌شود، این تأثیر بسیار منفی بر نیروی کار فعلی ایجاد می‌کند.

۳. گردش بالای نیروی کار

اگر بهترین نیروهای شما به‌رغم رشد شرکت شما را ترک می‌کنند، احتمالاً به این دلیل است که چشم‌انداز شما را قبول نمی‌کنند، باور نمی‌کنند که رهبران شرکت شما ظرفیت دستیابی به آن را دارند، یا ارتباط ملموسی بین علایق فردی و ماموریت به اشتراک گذاشته شما احساس نمی‌کنند.

۴. برآورده نشدن افزایش تقاضای محصول

یک نشانه آشکار از رشد سریع یک شرکت ناتوانی آن در برآوردن تقاضای فزاینده محصول است که می‌تواند منجر به مسدود شدن جریان نقدی و کاهش شدید رضایت مشتری شود.

۵. سیستم‌هایی که نمی‌توانند حجم اضافه شده را تحمل کنند

یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد یک شرکت به سرعت در حال رشد است این است که سیستم‌ها و رویه‌های آن نتوانند حداقل حجم تجارت را دو برابر کنند. اگر معمولاً ۱۰ مشتری جدید در ماه وارد می‌کنید و سپس آن را دو برابر می‌کنید و به ۲۰ مشتری جدید در ماه می‌رسانید، آیا سیستم‌ها و روش‌های رسیدگی به مشتریان می‌توانند حجم اضافه شده را مدیریت کنند؟ سیستم‌هایی که برای یک استارت‌آپ یا یک کسب‌وکار کوچک کار می‌کنند همیشه با رشد سریع شرکت‌ها به کار خود ادامه نمی‌دهند.

۶. افت شدید در اشتیاق کارکنان

در گسترش مقیاس یک کسب‌وکار، افزایش مسئولیت‌ها طبیعی است. کارمندان شما احتمالاً بدون هیچ گونه بهبودی در پاداش، کارهای بیشتری را انجام می‌دهند. این یک دلیل اصلی برای افت روحیه است که منجر به کاهش بهره‌وری و خدمات ضعیف به مشتریان می‌شود.

۷. کمبود رو به رشد ارتباطات و پیگیری

اگر خیلی سریع رشد می‌کنید، علائم هشداردهنده‌ای وجود خواهد داشت که مدت‌ها قبل از اینکه کارمندان و مشتریان خود را تغییر دهید، همه چیز در شرف از بین رفتن است. نشانه‌ها شامل آماده نبودن کارمندان ستاره‌ها برای جلسات، عدم صحبت افراد با یکدیگر قبل از ارائه یا جلسه تصمیم‌گیری، افرادی که کارها را رها می‌کنند و هیچ‌گونه پیگیری در فرآیندهای اصلی وجود ندارد.

۸. آشوب و بی نظمی در سراسر شرکت

وقتی دست راست نمی‌داند دست چپ چه می‌کند، ممکن است یک شرکت خیلی سریع رشد کند. این موضوع چگونه خود را نشان می‌دهد؟ در تمایز بین «بی‌نظمی» و «به‌هم ریخته» بودن. «به هم ریخته» بودن، اگرچه می‌تواند مبهم باشد، نشانه رشد پایدار و سریع است. هنگامی که مانعی ظاهر می‌شود، به هم ریخته بودن خود را آشکار می‌کند. "به هم ریخته بودن" هرج و مرج و بی‌نظمی کامل است. این امر بر تمام حوزه‌های یک شرکت تأثیر می‌گذارد.

۹. افزایش نارضایتی مشتریان

اگر رضایت مشتریان فعلی به خطر بیفتد و رضایت مشتری به طور قابل توجهی کاهش یابد، این نشانه بسیار نگران کننده‌ای است که نشان می‌دهد یک شرکت بیشتر به فکر رشد است تا ارائه محصولات و خدمات با کیفیت. در حالی که رشد سریع با به دست آوردن مشتریان جدید می‌تواند هیجان انگیز باشد، حفظ، ارجاع، شهرت و دهان به دهان دارایی‌های ارزشمندی برای یک شرکت هستند.

۱۰. کارکنان نظرات خود را آشکارا به اشتراک نمی‌گذارند

هنگامی که کارکنان خود و دیدگاه‌های خود را آشکارا بیان نمی‌کنند به این معنی است که اعتماد، احترام و ایمنی به خطر می‌افتد. این می‌تواند یک مشکل با یک رهبر واحد، رهبری به طور کلی، جو بین اعضای تیم یا کارکنانی باشد که تغییرات ارائه شده را قبول ندارند. مکث کنید تا یک به یک با افراد صحبت کنید تا به علت اصلی برسید. گاهی اوقات به نظر می‌رسد رشد کند می‌شود برای اینکه دوباره سرعت بگیرد .

۱۱. مقاومت کارکنان در برابر وظایف محوله

هنگامی که کارکنان شما منفعلانه یا فعالانه در برابر وظایف محول شده خود مقاومت می‌کنند، به خصوص به طور مداوم، وقت آن است که کنجکاو شوید و برای درک ریشه مشکل سؤالات باز بپرسید، مانند: "چه احساسی داری؟" آنها ممکن است تحت تأثیر سیستم‌ها یا منابع ناکافی یا ناکارآمد قرار گیرند، یا ممکن است نگران تأثیر بالقوه رشد شرکت بر رفاه خود باشند.

۱۲. به ماموریت و استراتژی خود وفادار نمانید

کلید رشد پایدار این است که به ماموریت و استراتژی خود وفادار بمانید. بهترین شرکت‌های با رشد سریع می‌دانند در انجام چه کاری عالی هستند و بی‌وقفه بر آنچه که آنها را در بازار متمایز می‌کند تمرکز می‌کنند. استراتژی باید به شما بگوید که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید. تلاش برای همه چیز برای همه مشتریان دستوری برای فرسودگی شغلی و مبارزات است.

۱۳. نداشتن ظرفیت حضور افراد جدید

رشد سریع همیشه یک داستان دشوار است – می‌تواند شرکت را دائماً "روشن" نگهدارد و گاهی اوقات می‌تواند آن را از لبه خارج کند. هیچ کس هرگز نگفته است که رشد بیش از حد آسان است. برای رشد کسب‌وکارتان، باید تلاش کنید تا به‌عنوان رهبری عالی تلاش کنید. همکاران جدید در ۱۰۰ روز نخست تصمیم می‌گیرند که بمانند، درگیر کار شوند و سازنده شوند یا ترک کنند. وقتی ظرفیت کافی برای سوار شدن به افراد جدید وجود نداشته باشد، رشد ناکارآمد خواهد شد.

۱۴. کاهش سطح رضایت هم برای مشتریان و هم برای کارمندان

وقتی یک شرکت خیلی سریع رشد می‌کند، به مردم و خدمات استرس وارد می‌کند. کیفیت تجربه و سطح رضایت هم برای مشتریان و هم برای کارکنان در نتیجه کاهش می‌یابد. مراقب امتیاز خالص پروموتر خود، بررسی‌های آنلاین و نرخ فرسایش برای هر دو طرف سکه باشید. اگر این حوزه‌ها در حال افول هستند، نواحی کششی را که بیشترین اصطکاک را ایجاد می‌کنند، اولویت‌بندی کنید و مکث کنید. رشد پایدار را هدف گذاری کنید.

۱۵. واکنش پذیر بودن و تمرکز بر کارهای اشتباه

وقتی شرکت بیش از حد سریع رشد می‌کند، شاهد هستیم که برخی افراد روی کار اشتباه تمرکز می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها واکنش‌پذیر هستند و ممکن است از یک کار به کار دیگری، با زمان محدود برای مکث و تأمل در اولویت‌ها، حرکت کنند. یک تمرین ساده اما این است که سه حوزه اصلی را که باید بر روی آن تمرکز کرد تا تاثیر را بر کسب‌وکار داشته باشد و درصد تاثیر هر کدام را، تعریف کنید.

منبع: فوربس

نویسندگان: اعضای شورای مربیان فوربس

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار