۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
خبر بد برای مهاجرانی که می‌خواهند از ترکیه عبور کنند

وزیر حفاظت از شهروندان یونان امروز اعلام کرد که آتن در صدد است تا مرز خود با ترکیه را حصارکشی کند.

تابناک به نقل از وبگاه نیوز راشا پُست: «تاکیس تئودوریکاکوسوزیر حفاظت از شهروندان یونان امروز شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این کشور در سراسر مرز مشترک خود با ترکیه حصارکشی می‌کند.

وزیر حفاظت از شهروندان یونان در این باره ادامه داد: آتن در تمام طول مرز زمینی خود با ترکیه در امتداد رود «اوروس» حصارکشی ایجاد خواهد کرد. ساخت ۳۵ کیلومتر اول این حصار فورا آغاز خواهد شد. شورای دولت در امور خارجه و دفاع ‌تصمیم‌ خود را گرفته است و وزارت حفاظت از شهروندان موظف است آن را اجرا کند تا در تمام طول رودخانه اوروس‌، یعنی در مرز یونان با ترکیه و در مرز اروپا با ترکیه حصار بکشد.

بر اساس اعلام این وبگاه، وزارت حفاظت از شهروندان یونان درحال‌حاضر در انتظار تایید رسمی این پروژه از سوی وزارت دارایی کشورش است.

این رسانه دلیل این اقدام را عبور مهاجران غیرقانونی از این مرز ادعا کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پیشتر در سخنانی با انتقاد شدید از یونان درباره رویکرد این کشور نسبت به مهاجران، گفت که نگاه و نحوه برخورد آتن با مهاجران، حالا به مرحله «قساوت» رسیده است.

اردوغان گفت: رویکرد همسایه غربی ما، یونان در قبال مهاجران حالا به مرحله بیرحمی رسیده و متاسفانه کشورهای غربی به این قساوت یونان، هیچ پاسخی نمی‌دهند. همگی از بی‌تفاوتی به تصاویر جانگداز مرزی و پناهگاه‌های پناهجویان که شبیه به اردوگاه‌های آلمان نازی است، عمیقاً متاثر شدیم. در مبارزه با تروریست‌ها نیز با پنهان شدن پشت عبارت «پناهجوی سیاسی»، رویکردی مشابه را نظاره می‌کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها