۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
حمله تند یک نماینده به لاریجانی/ «حرف نزدن را یاد بگیرید»

سعیدی می‌گوید: آقای لاریجانی اگر بنا دارد بعد از یک مدتی بی‌خبری و ورشکستگی سیاسی، خود را مطرح کند، راهکارهای بهتری وجود دارد و درست نبود که ایشان بیاید و تعابیری این‌چنینی را بیان کند. به هر حال اگر آقای لاریجانی نمی‌خواهد به آرامش فضای آن‌جا کمک کند، حداقل التهاب را بیشتر نکند. رهبری هم گفتند هرکسی بخواهد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع ایجاد کند، نه سنی است، نه شیعه.

رویداد۲۴ نوشت: سعیدی می‌گوید: آقای لاریجانی اگر بنا دارد بعد از یک مدتی بی‌خبری و ورشکستگی سیاسی، خود را مطرح کند، راهکارهای بهتری وجود دارد و درست نبود که ایشان بیاید و تعابیری این‌چنینی را بیان کند. به هر حال اگر آقای لاریجانی نمی‌خواهد به آرامش فضای آن‌جا کمک کند، حداقل التهاب را بیشتر نکند. رهبری هم گفتند هرکسی بخواهد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع ایجاد کند، نه سنی است، نه شیعه.

محمدجواد لاریجانی در یک مصاحبه با اشاره به اتفاقات سیستان و بلوچستان گفته «مولوی عبدالحمید به طور کلی فاقد حیثیت علمی است و مدام به تمام تحریکات اجانب و فرقه‌های مختلف دامن می‌زند و مسجد مکی کاملاً مصداق مسجد ضرار است، یعنی مسجد نیست و آن‌جا دقیقاً محل توطئه است.»

معین‌الدین سعیدی یکی از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به سخنان لاریجانی واکنش نشان داده است. او به رویداد۲۴ گفته اظهارات آقای محمدجواد لاریجانی تفرقه‌افکانه بود. تعابیری که ایشان در مورد استان سیستان و بلوچستان به کار بردند، نشان از عمق ناآگاهی او دارد، آن هم در شرایطی که استان ما، شرایط التهاب‌آمیزی را تجربه کرده و تازه داریم به سمت فضای آرام‌بخشی می‌رویم. اظهارات نابخردانه آقای لاریجانی که از مسجد مکی به عنوان مسجد ضرار یاد کردند، این ابهام را به وجود می‌آورد که ایشان خودپیامبرپنداری دارند و طرف مقابل را مصداق منافقین می‌دانند؟ این صحبت‌ها، عمق ناآگاهی و بی‌درایتی ایشان را نمایان کرد.

او می‌گوید: آقای لاریجانی اگر بنا دارد بعد از یک مدتی بی‌خبری و ورشکستگی سیاسی، خود را مطرح کند، راهکارهای بهتری وجود دارد و درست نبود که ایشان بیاید و تعابیری این‌چنینی را بیان کند. به هر حال اگر آقای لاریجانی نمی‌خواهد به آرامش فضای آن‌جا کمک کند، حداقل التهاب را بیشتر نکند. رهبری هم گفتند هرکسی بخواهد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع ایجاد کند، نه سنی است، نه شیعه.

نماینده چابهار می‌گوید: مردمان استان سیستان و بلوچستان که ترکیبی از برادران سنی و شیعه هستند، در طول تاریخ به بهترین شکل و به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم، زندگی کردند. به تعبیر مقام معظم رهبری، مردمان سیستان و بلوچستان، مرزداران غیور نظام هستند. حال در چنین شرایطی، آقای لاریجانی بر چه اساسی مسجد مکی که متعلق به مردم است و به هیچ فرد خاصی تعلق ندارد را به عنوان مسجد ضرار معرفی می‌کند و حرف از تخریب آن به میان می‌آورد. باز هم می‌گویم این رویکرد اخیر ایشان، نشان از عمق ناآگاهی دارد و با توجه به سوابقی که آقای لاریجانی داشته و همچنین روابطش با سفارتخانه‌های خارجی، امیدوارم که او در دام استعمار پیر، کشور انگلیس نیفتد و آن تعبیری که آقا دارند راجع به سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی، شامل حال آقای لاریجانی نشود.

سعیدی می‌گوید: معتقدم اگر آقای محمدجواد لاریجانی نمی‌تواند به آرام‌کردن اوضاع در استان سیستان و بلوچستان کمک کند، دست‌کم باعث پدیدار شدن تنش‌های جدید نشود، زیرا آنچه مهم است، آرامش و امنیت استان است. ما وقتی کم‌لطفی مسئولان اجرایی و دولتی را در وقایع استان دیدیم، در کنارش نگاه ویژه مقام معظم رهبری و سفر نمایندگان ایشان به استان را شاهد بودیم. از این‌رو، اگر آقای لاریجانی و امثالهم نمی‌توانند دلجویی از مردم استان کنند، کاش بر بار ناراحتی و مشکلات مردم نیفزایند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان می‌گوید: آنچه که نیاز مبرم استان سیستان و بلوچستان است، در واقع ایجاد بستری امن جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی و البته امنیتی است که مبتنی بر احترام حقوق مردم باشد. در چنین شرایطی هرکس به هر طریقی بیاید و سعی کند التهاب‌آفرینی کند، مثل سخنان اخیر آقای لاریجانی، واقعاً بازی در پازل دشمن است. خطاب به آقای لاریجانی می‌گویم اگر حرف زدن بلد نیستید دست‌کم حرف نزدن را یاد بگیرید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها