۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
فوری/ بلیت‌ هواپیما برای این سفرها گران شد

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی جمعه ۱۱ دی اعلام کرد: بر اساس جزو ۱۳ بند ب ماده ۹ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، خدمات حمل و نقل اعم از بار و مسافر درون و برون شهری و بین المللی جاده‌ای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است. اما خدمات حمل و نقل هوایی اعم از بار و مسافر به نرخ ۹ درصد مشمول مالیات بر ارزش افزوده است.

ایسنا: بر اساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده بخش حمل و نقل هوایی از بامداد امروز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه مشمول مالیات بر ارزش افزوده شد.

در پروازهای داخلی مجموعاً چهار درصد و در پروازهای خارجی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده تعلق می‌گیرد که با توجه به رقمی که نرخ فروش بلیت پروازهای خارجی دارد، این پایه مالیاتی سبب می‌شود تا دسترسی مردم به سفرهای خارجی کاهش یابد.

از آنجایی که بر اساس قانون جدید، پنج درصد عوارض شهرداری‌ها از بلیت پروازهای داخلی حذف شده و به جای آن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به بلیت هواپیما افزوده می‌شود، در عمل چهار درصد به نرخ بلیت پروازهای داخلی از بامداد دوشنبه ۱۳ دی تعلق می‌گیرد.

با توجه به اینکه پروازهای خارجی تا پیش از این از مالیات معاف بودند، از ۱۳ دی ماه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به هزینه بلیت پروازهای خارجی اعم از ایرلاین‌های ایرانی یا غیر ایرانی اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها