متقاضیان کار چه کنند؟

در کاریابی، خود را مانند یک محصول تبلیغ کنید
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
متقاضیان کار چه کنند؟

اگر کسی یک محصول را نشناسد، آن محصول نمی‌تواند موفق باشد. موضوع، بازاریابی است.

فردای اقتصاد: بازاریابی باعث می‌شود افراد مناسب محصول شما را بشناسند، دوست داشته باشند و به آن اعتماد کنند. وقتی این کار به طور موثر انجام شود، افراد را تشویق می‌کند تا در چیزی که می‌فروشید سرمایه‌گذاری کنند. حداقل اهداف استراتژیک، بازاریابی در ارسال پیام مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب ناکام است.

در حرفه شما نیز همینطور است. وقتی افراد مناسب شما را بشناسند، دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند، فرصت‌های حرفه‌ای بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. درخواست شغلی شما، نخستین تاثیر قوی‌ را در استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام می‌گذارد و اطمینان حاصل می‌کند که در مصاحبه نمره قبولی می‌گیرید، مدیر فعلی‌تان شما را برای پروژه‌ها و تبلیغات مهم در نظر خواهد گرفت، همکاران شما بیشتر پذیرای شما خواهند بود و افراد حتی ممکن است در مورد فرصت‌های شغلی با شما تماس بگیرند، حتی زمانی که شما به دنبال آنها نیستید! قبل از اینکه جلوتر برویم، بیایید در مورد آنچه برند شخصی شما را تعریف می‌کند، صحبت کنیم. برند شخصی شما چیزی است که به آن معروف هستید. این تصوری است که افراد در مورد مهارت‌ها و تخصص شما و همچنین ارزشی که برای یک شرکت به ارمغان می‌آورید، در ذهن دارند. همچنین چیزی است که برای بازاریابی خود به عنوان یک کالای حرفه‌ای به آن نیاز دارید.

بهترین استراتژی‌های بازاریابی را می‌توان بارها و بارها در طول سال‌ها مورد استفاده قرار داد – و برای توسعه آنها نیازی رسیدن به وضعیت اینفلوئنسر ندارید. شما هنوز هم می‌توانید یک سیستم بازاریابی مداوم را بدون نوشتن مداوم مقاله، شرکت در جلسات یا درگیر شدن در رسانه‌های اجتماعی در خود پرورش دهید.

ایجاد و بهینه‌سازی، سه دارایی کلیدی بازاریابی به شما کمک می‌کند تا با برند شخصی خود ارتباط برقرار کنید و خود را به عنوان یک کالای حرفه‌ای داغ قرار دهید.

بیایید هر یک از این موارد را بررسی کنیم:

رزومه

حساب یک رزومه قوی، از رزومه‌هایی که سایر متقاضیان برای یک شغل ارسال می‌کنند، جدا خواهد بود. چنین رزومه‌ای توجه یک کارشناس یا مدیر استخدام‌کننده را به خود جلب می‌کند، بنابراین آنها از فرصت مصاحبه با شما هیجان‌زده می‌شوند. رزومه شما باید بر نتایج تمرکز کند نه مسئولیت‌ها. از افعال عملی برای بیان آنچه دقیقاً انجام داده‌اید استفاده کنید. به جای گفتن «من مسئول خدمات مشتری بودم»، «یک تیم خدمات مشتری متشکل از پنج نفر را مدیریت کردم که ۱۰۰۰ پرونده در هفته رسیدگی می‌کردند».

پروفایل لینکدین

نمایه شما باید همراه با رزومه شما کار کند تا از مصاحبه‌های شما مطمئن شود – اما یک نمایه لینکدین بهینه شده همچنین باعث می‌شود شرکت‌هایی که به دنبال کارمندان بالقوه‌ای با تجربه شما هستند، شما را شناسایی کنند.

با کمی توجه بیشتر به سه عنصر خاص نمایه خود، احتمالاً در نتایج جستجوی استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام ظاهر می‌شوید.

عنوان LinkedIn: عنوان متنی است که در زیر نام شما در بالای نمایه شما ظاهر می‌شود. اگر سفارشی نشده باشد، به عنوان پیش‌فرض به عنوان شغل و شرکت فعلی شما تبدیل می‌شود که واقعاً هیچ چیز معنی‌داری در مورد شما نمی‌گوید.

تیتر شما باید ترکیبی از کارهایی باشد که انجام می‌دهید و آنچه شما را منحصربه فرد می‌کند. همچنین باید شامل کلمات و عباراتی باشد که استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام ممکن است واقعاً برای جستجوی شخصی مانند شما استفاده کنند.

درباره: هنگام نوشتن بخش درباره خود، اطلاعات زیر را برای گسترش عنوان خود درج کنید:

  1. نتایج و دستاوردهای قابل توجه از نقش‌های قبلی
  2. تحصیلات یا مدارک مربوطه
  3. تجربه شغلی یا صنعت مرتبط
  4. آنچه در نقش بعدی خود به دنبال آن هستید
  5. پروژه‌های جانبی که نمونه‌هایی از مهارت‌های نرم را در عمل ارائه می‌کنند
  6. هرگونه مانع برای نقش‌های آینده به طوری که بتوانید انواع اشتباه فرصت‌ها را از سر راه خود بردارید.
  7. این عناصر در کنار هم باید به اندازه‌ای باشد که به خوانندگان حسی از تجربه کاری شما و آنچه شما را منحصر به فرد می‌کند، بدهد.

تجربه کاری: بخش تجربه کاری باید شواهد واضحی از مهارت‌ها و تجربه شما ارائه کند. استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام‌کننده فقط نمی‌خواهند فهرستی از مکان‌هایی که شما کار کرده‌اید را ببینند. آن‌ها می‌خواهند بدانند وقتی آنجا بودی چه کار می‌کردی. آنچه برای تجربه کاری خود می‌نویسید باید همان چیزی باشد که قبلاً در رزومه شما وجود دارد. ادامه دهید و برش دهید و بچسبانید، اما با خیال راحت جزئیات بیشتری را اضافه کنید. نمایه LinkedIn بدون نقاط گلوله در زیر هر یک از کارهای قبلی شما ناقص به نظر می‌رسد.

نکته حرفه‌ای: نخستین جمله در هر بخش از بخش تجربه کاری شما باید تصویری از شرکت را در اختیار خواننده قرار دهد.

ارائه کار یا مصاحبه

اگر رزومه شما را در معرض دید شما قرار دهد، ارائه کار یا مصاحبه می‌تواند شما را استخدام کند. زمانی که بتوانید مهارت‌ها و تجربیات خود را به مدیران و استخدام‌کنندگان نشان دهید، کاندیدای قوی‌تری هستید. رایج‌ترین اشتباهی که متقاضیان در طول سخنرانی‌های مصاحبه مرتکب می‌شوند این است که جزئیات مهم کار خود را کنار گذاشته‌اند. چرا کاری که کردی را انجام دادی؟ چگونه؟ از چه ابزارهایی استفاده کردید؟ که درگیر بود؟ نتیجه چه بود؟ این سطح زمینه شما را از سایر متقاضیان متمایز می‌کند. این سه دارایی - رزومه شما، نمایه لینکدین و ارائه کار یا مصاحبه شما - به شما کمک می‌کند تا خود را به طور مداوم بازاریابی کنید.

منبع: فوربس

نویسنده: سارا دودی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha