۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
اولین خودروی اروپایی از این کارخانه معروف وارد می‌شود

قالیباف، فیات ایتالیا را نخستین خودروی اروپایی معرفی کرد که در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران راه خواهد یافت.

همشهری: سوم دی‌ماه جاری نخستین محموله خودروهای خارجی به گمرک وارد و اعلام شد فرایند فروش این خودروها هفته سوم دی‌ماه با عرضه آنها در بورس‌ کالا آغاز خواهد شد. با فرارسیدن موعد اعلام‌شده، بازار خودرو و متقاضیان چشم‌به‌راه هستند تا از جزئیات عرضه، قیمت پایه و میزان تعرفه این خودروها مطلع شوند.

از زمان آغاز فرایند ثبت سفارش واردات خودرو، وزارت صمت با توجه به سقف یک‌ میلیارد یورویی منابع اعلام شده بانک مرکزی، واردات ۱۰۰هزار دستگاه خودرو را تا پایان سال پیش‌بینی کرد که از این تعداد تاکنون فقط ۲۲دستگاه وارد کشور شده است.

سخنگوی وزارت صمت در این‌ باره گفت: جریان واردات به‌ خوبی در حال انجام است و محموله‌هایی از اروپا، ژاپن و کره‌ جنوبی در راه کشور است. قالیباف، فیات ایتالیا را نخستین خودروی اروپایی معرفی کرد که در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران راه خواهد یافت.

بازنگری فروش بورسی خودروهای داخلی

قالیباف با تأکید بر رصد مداوم فضا و بررسی استدلال‌های مخالفان عرضه خودرو در بورس‌ کالا، گفت: این استدلال‌ها و همچنین نتایج و اثرات عرضه‌های متعددی که تاکنون در بورس داشتیم، در حال‌ بررسی است. اکنون در فضایی هستیم که نه می‌توانیم بگوییم عرضه بورسی این خودروها را باید ادامه داد و نه می‌توانیم بگوییم حتما این شیوه عرضه باید لغو شود.

او ادامه داد: ادعاهایی در این خصوص مطرح شده که به بررسی نیاز دارد؛ اگر بررسی‌ها، وزارت صمت را به این نتیجه برساند که نظر دیگری را باید در زمینه عرضه‌ها لحاظ کند، این کار حتما صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به نتایج متفاوت عرضه‌ خودروهای داخلی در ماه‌های اخیر، افزود: به‌ طور مثال روز یکشنبه ۴هزار دستگاه خودروی شاهین در بورس عرضه شد که کمتر از ۱.۶۰۰تقاضا برای آن وجود داشت و در نتیجه با قیمت پایه در حدود ۳۰۵میلیون تومان به فروش رسید که بسیار خوب است و نشان می‌دهد سازوکار بورس در اینجا مؤثر بوده اما خلاف این را هم در عرضه‌های پیشین داشتیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها