۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
ترامپ دلیل اصلی حمله پوتین به اوکراین را فاش داد

دونالد ترامپ طی یک سخنرانی در عمارت مارالاگو مدعی شد، جو بایدن، ولادیمیر پوتین را متقاعد کرد تا به اوکراین حمله کند.

ترامپ دلیل اصلی حمله پوتین به اوکراین را فاش دادایسنا: به نقل از پایگاه خبری هاف‌پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اظهار کرد: «این موضوع که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برخی از قسمت‌های اوکراین را تصرف کند، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، در واقع تهاجم پوتین را ترغیب کرد.»

براساس این گزارش، اما این در حالیست که بایدن به دنبال «راهکار مسالمت‌آمیزی» برای «جنگ‌طلبی» روسیه بوده و حمله این کشور به اوکراین را محکوم کرده است و در عوض این خود ترامپ بود که حمله پوتین را «هوشمندانه» خواند.

دونالد ترامپ در ادامه عنوان کرد: «بایدن خطر جنگ هسته‌ای را در جهان افزایش می‌دهد زیرا دیگر هیچ عقلی برایش نمانده است.»

وی در ادامه در قسمت دیگری از سخنرانی‌اش با اشاره به شورش کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ گفت که یک «روانی» اشلی بابیت، از عوامل حمله به کنگره را به ضرب گلوله کشت.

ترامپ ظاهرا با اشاره به پلیسی که از قانونگذاران در آن روز محافظت می‌کرد، افزود: «هیچ دلیلی برای این کار وجود نداشت. ما اجازه نخواهیم داد چنین کارهایی تکرار شوند. این‌ها افراد ترسناکی هستند. آنها با معترضان چه کرده‌اند...»

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنان بر ادعاهای «غلط» خود مبنی بر اینکه «معترضان علیه تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا» اعتراض کردند، پافشاری می‌کند.

اشلی بابیت، از حامیان ترامپ، روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ در جریان شورش علیه کنگره مورد اصابت گلوله یک افسر پلیس قرار گرفت و کشته شد. وزارت دادگستری آمریکا پرونده این تیراندازی را مورد بررسی قرار داد و براساس شواهد هیچ تعقیب کیفری علیه این افسر پلیس کنگره که شلیک کرده بود، صورت نگرفت. طبق گزارش‌ها، «میکی ویتهوفت» مادر اشلی بابیت نیز پس از آنکه گروهی از معترضان در روز جمعه (سالگرد ششم ژانویه) مسیر تردد خودروها را بستند، توسط پلیس دستگیر شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها