۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
درخواست عجیب ترکیه از دختران والیبالیست ایرانی

وزیر ورزش و جوانان، گفت: وظیفه ما خدمت به اقشار مختلف جامعه است و اگر جوانان اشتباه کردند باید راهنمای‌ آنان باشیم.

سیدحمید سجادی با اشاره به اتفاقی که در جریان فینال مسابقات سنگنوردی آسیا برای الناز رکابی رخ داد، گفت: باید بدانیم جوانان ما چه می‌خواهند و اگر اشتباهی کردند راهنما باشیم. به عنوان مثال یکی از ورزشکاران ما در یک مسابقه حجاب سر را فراموش کرد و بعد از مسابقه بابت این اتفاق عذرخواهی کرده و به کشور برگشت.

وی افزود: درحال‌حاضر وزیر ورزش ترکیه از من خواسته بانوان والیبالیست‌مان در لیگ ترکیه را بیشتر کنیم. چون دختران ما با حجاب بازی می‌کنند و آنها می‌خواهند از این طریق حجاب در ترکیه را ترویج دهند.

وزیر ورزش آماری هم از تعداد بانوان لژیونر ایران ارائه کرد و گفت: درحال‌حاضر ۴۸ ورزشکار و ۸ مربی زن ما در تیم‌های خارجی لژیونر هستند. ضمن این که بانوان ما در ۸۸ کرسی بین‌المللی هم مسئولیت دارند.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص شیوه پرداخت پاداش‌ها افزود: از سال ۸۸ تا ۹۲ که بودم، جدول پرداخت پاداش‌ها به‌روزرسانی شده و معادل‌سازی شد. به عنوان مثال فتح قله اورست، معادل مدال جهانی محسوب می‌شود. قبلا ضریب اختصاص پاداش‌ها برمبنای سکه بود. مثلا قهرمانی در المپیک، فلان تعداد مدال طلا محاسبه می‌شود. اما درحال‌حاضر به جای سکه، عدد ۵ میلیون تومان درنظر گرفته شده. در گذشته عدد ۲ میلیون تومان بود ولی در آخرین محاسبه در دوران ما، عدد را به ۵ میلیون تومان رسانده‌ایم. طبق فرمولی جدول مسابقات اعم المپیک، جهانی، بازی‌ها آسیایی، میزان پاداش‌ها محاسبه و پرداخت می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها