برنامه کامل شمارش معکوس ۲۴ دی ۱۴۰۱

سیگنال بودجه ۱۴۰۲ برای تغییر مسیر بورس

همراه با محمدحسین نیاتی کارشناس و مدرس بازار سرمایه
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
سیگنال بودجه ۱۴۰۲ برای تغییر مسیر بورس

بورس تهران تهران در روز چهارشنبه برخلاف روزهای قبل خود، آخر هفته سرخی را تجربه کرد که بیشتر به واسطه انتشار لایحه بودجه ۱۴۰۲ بود اما در پشت پرده نیز اتفاقات تلخ‌تری در حال رخ دادن بودند.

بورس تهران تهران در روز چهارشنبه برخلاف روزهای قبل خود، آخر هفته سرخی را تجربه کرد که بیشتر به واسطه انتشار لایحه بودجه ۱۴۰۲ بود اما در پشت پرده نیز اتفاقات تلخ‌تری در حال رخ دادن بودند. شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته جاری با کاهش ۰.۹۷ درصدی همراه شد تا در ارتفاع ۱.۶۵۲ میلیون واحدی قرار بگیرد. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن با وجود عقب‌گرد از سقف روزانه، توانست خود را در محدوده مثبت حفظ کند و با ثبت یک بازدهی مثبت ۰.۱۱ درصدی، همچنان بالای کانال نیم میلیون واحدی بماند. روز چهارشنبه برای اقتصاد کشور و بازار سرمایه، روز خاصی محسوب می‌شد زیرا دولت پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره لایحه بودجه سال آینده که مهم‌ترین سند مالی کشور محسوب می‌شود را به صحن علنی مجلس تقدیم کرد و ساعاتی پس از آن نیز بندهای آن به صورت رسمی منتشر شد. نکته مهم بعدی نیز به چالش‌های جدید عرضه خودرو در بورس کالا برمی‌گردد.

بازارهای جهانی طی روزهای گذشته روند صعودی پرقدرتی را دنبال کردند. نفت طی آخرین معاملات خود در هفته میلادی به بالای ۸۵ دلار به ازای هر بشکه رسید، طلا مرز ۱۹۰۰ دلار را پشت سر گذاشت، مس دوباره به بالای کانال ۹ هزار دلاری صعود کرد و روی نیز حوالی ۳۳۰۰ دلار قیمت می‌خورد.

در برنامه شمارش معکوس امروز همراه با محمدحسین نیاتی، کارشناس و مدرس بازار سرمایه، به ترسیم راه بورس با چالش‌های جدید پرداختیم. نیاتی ابتدا درباره عرضه خودرو در بورس کالا و مشکلات اخیر آن صحبت کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha