۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
آیا باید در شرایط رکود، شغل خود را ترک کنید؟

فردای اقتصاد: زمانی که در شغل خود کاملاً خوشحال نیستید، تصمیم‌گیری در مورد اینکه کار کردن در آن کار کافی است، به خصوص در یک اقتصاد پرفرازونشیب ممکن است دشوار باشد. چه نشانه‌هایی حتی در یک چشم‌انداز نامشخص وجود دارد که نشان می‌دهد زمان ترک کار فرا رسیده است؟ علایم هشداری وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

محیط زیست سمی است. از خود بپرسید: آیا کار من سلامت روانی‌ام را مختل می‌کند، خواب من را مختل می‌کند یا بر روابط من تأثیر منفی می‌گذارد؟ آیا احساس می‌کنم با من بد صحبت می‌شود یا مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرم؟ اگر احساس ناتوانی می‌کنید و نمی‌توانید وضعیت را اصلاح کنید، این نشانه آن است که ممکن است نیاز به ترک کارتان داشته باشید.

ارزش‌های شما نقض می‌شود. آنچه را که واقعاً برای شما مهم است، هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه‌ای خود، شناسایی کنید. اگر شغل شما ذاتاً این ارزش‌ها را به خطر می‌اندازد، شروع به جستجوی کار بعدی کنید.

مهارت‌های شما مورد استفاده و توسعه قرار نمی‌گیرند. به شایستگی‌هایی که دارید و شایستگی‌هایی که برای پیشرفت شغلی خود نیاز دارید فکر کنید. آیا نقش شما به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را تقویت کنید و مهارت‌های جدید را یاد بگیرید یا حس می‌کنید راکد مانده‌اید؟ اگر مسیر صعودی وجود نداشته باشد و به دنبال رشد هستید، ماندن در آن محیط کار ممکن است اتلاف وقت باشد.

منبع: HBR

نویسنده: مارلو لاینز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha