۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
حمله کیهان به روحانی و ظریف بر سر برجام

خط هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای درحالی‌است که هنوز اتفاقی نیفتاده و صرفاً تهران جواب نهایی را فرستاده است. تا همین جا نیز ایران برخلاف نظر اتحادیه اروپا عمل کرده است.

روزنامه کیهان نوشت: حامیان دولت روحانی ۲ سناریو برای مذاکرات وین در نظر گرفتند اول اینکه «اگر توافق نشد، بگویند از نابلدی تیم مذاکراتی دولت است. در انتهای این سناریو تهران مقصر است.» دوم اینکه «اگر توافق شد، این توافق همان توافق ظریف- روحانی است که احیا شد و همزمان بگوید که بالاخره دولت انقلابی هم فهمید که باید مذاکره کند و...»

این جریان با وجود آنکه تمایلی ندارد برند «ما بلدیم توافق کنیم» از دستش خارج شود، نمی‌تواند ناراحتی خود را بروز دهد و لاجرم باید از امکان توافق ابراز خوشحالی کند. پس ناچار است بگوید این چیزی که توافق شد همان توافق قبلی است و هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است.

خط هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای درحالی‌است که هنوز اتفاقی نیفتاده و صرفاً تهران جواب نهایی را فرستاده است. تا همین جا نیز ایران برخلاف نظر اتحادیه اروپا عمل کرده است. ضلع اروپایی مذاکرات به صورت چکشی از ایران خواسته بود که جواب خود را به صورت بله یا نه ارسال کند: یا قبول کن یا رد کن. امّا ایران مسیر سوم را باز کرد و نظر خود را اعلام به سمع طرف غربی رساند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    کیهان توی آکواریوم فکری بسته خودشه و گمان میکنه دیگران متوجه نمی شوند قرار نیست امتیاز متمایزی دریافت نکنیم . در زمان روحانی هم اگر بعد از توافق ادبیات سیاسی خصمانه ایران تغییر می کرد و رادیکالیست که اتفاقا هرگز غم نان نداشتند و ندارند سعی نمی کردند با انتقال پیام نخ نمای نابودی اسراییل بر روی موشک ها به جهان بفهمانند داداش توافق کیلو چند ?روابط اقتصادی کیلو چند یقینا روابط اقتصادی ایران بسیار هم رونق پیدا می کرد. بعد هم پیروزمندانه از تریبونی که فقط در خدمت خودشونه داد زدند دیدید گفتیم این برجام دستاوردی نداشته. باید دید بعد از این توافق هم از این موشک ها و از این دست رفتار های مغرضانه خواهیم دید یا خیر تا سنگ محکی برای قضاوت برجام روحانی و رییسی باشد.