۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
دولت برای اولین بار کولبری را به رسمیت شمرد؟

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص نگاه دولت به کولبران نیز بیان کرد: دولت کولبران و واردکنندگان کالای ته‌لنجی را به عنوان قاچاقچی نمی‌شناسد و نگاه مثبت و حمایتی نسبت به این قشر دارد. دولت یک لایحه حمایتی برای ساماندهی فعالیت این عزیزان را تقدیم مجلس کرده و یک آیین‌نامه در این حوزه نیز تدوین کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: سخنگو و دبیر هیأت دولت گفت: متأسفانه در هشت سال دولت گذشته، برای تولید گاز در کشور ما فعالیت مناسبی صورت نگرفت و به عناوین مثال فاز ۱۱ پارس جنوبی را که می‌توانست تولید گاز کشور را افزایش دهد و در این شرایط بسیار کمک کند و حتی درآمد ارزی داشته باشد، سال‌ها معطل شرکت توتال و اروپایی‌ها کردند ولی هم‌اکنون دولت سیزدهم با اتکا به توان داخلی درحال تکمیل آن است.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت بازار خودرو و ثبت نام چندین میلیون نفر برای قرعه‌کشی خودرو یکی از خودروسازان گفت: دولت اعلام کرده که به تدریج به دنبال حذف قرعه‌کشی خودرو است ولی میزان عرضه و تقاضا در این صنعت متناسب نیست و باید به تدریج آن را با افزایش تولید و عرضه اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت بخشی از بازار خودرو را به بورس کالا برده است، بیان کرد: برآیند عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است. البته تمام تصمیم‌گیری در این حوزه با دولت نیست و دولت باید در چارچوب قوانین موضوعه و سیاست‌های این حوزه، تصمیم بگیرد و اجرا کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد وضعیت نقش‌آفرینی دولت برای اصلاح مشکلات در حوزه فرهنگی کشور بیان کرد: اساساً حوزه فرهنگ دستوری نیست و نمی‌توان با صدور دستور در آن نقش ایفا کرد. در حوزه فرهنگ، سیاست‌گذار اصلی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی است و دولت خودش را در این زمینه مانند سایر موارد تابع قوانین و سیاست‌های کشور می‌داند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: مسائل فرهنگی از دغدغه‌های دولت و شخص رئیس‌جمهور است و ایشان در سفر اخیرشان به استان یزد، در کنار تمامی جلسات، یک جلسه با فعالان فرهنگی این استان گذاشت. دولت نمی‌خواهد به دلیل مشکلات کشور در حوزه اقتصاد و تلاش‌اش برای رفع آن‌ها، مسائل فرهنگی نادیده گرفته شود. دولت سیزدهم به دلیل اهمیتی که به مسائل فرهنگی می‌دهد، ستاد هماهنگی فرهنگی متشکل از وزرای مربوطه و متولیان این حوزه در قوه مجریه را تشکیل می‌دهد.
 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها