۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
معرفی قبولی‌ها و مردودین تولید ۹ماهه

در ۹ماه منتهی به آذر امسال ۲۰محصول منتخب صنعتی و معدنی رشد تولید و ۱۲محصول افت تولید را ثبت کردند. تولید یک محصول هم بدون تغییر است.

فردای اقتصاد: بررسی آمار عملکرد واحدها و بنگاه‌ها از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه در ۳۳ محصول منتخب صنعتی و معدنی کشور حاکی از رشد تولید ۲۰ محصول و افت تولید ۱۲ محصول در مقایسه به ۹ ماهه پارسال است. در این میان تولید یک محصول بدون تغییر ماند.

به گزارش ایرنا بر پایه آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان آذر ماه امسال تولید انواع خودروی سواری با رشد ۱۳درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۷۶۰هزار دستگاه رسید. در این مدت ۸۸هزار و ۷۹۵ دستگاه وانت (رشد ۵۴درصدی)، چهار هزار و ۲۸۰دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون (رشد ۱۵۷درصدی) و همچنین ۱۷هزار و ۱۵۰دستگاه تراکتور (رشد چهار درصدی) تولید شد.

در ۹ ماهه امسال همچنین تولید انواع تایر با رشد یک درصدی به ۱۹۶هزار تن رسید. همچنین ۵۴۹هزار تن کارتن (رشد ۳۱ درصدی)، ۲۳هزار تن سموم دفع آفات نباتی (رشد ۳۴درصدی)، ۵۱میلیون تن محصولات پتروشیمی (رشد هشت درصدی)، ۶هزار تن الیاف اکریلیک (رشد ۳۰۱درصدی)، ۲۲۶هزار تن نخ فیلامنت پلی‌استر (رشد پنج درصدی) و ۱۵۹هزار تن الیاف پلی‌استر (رشد سه درصدی) تولید شد.

تولید انواع لوازم خانگی بزرگ نیز در این مدت با رشد همراه بود، به طوریکه از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه یک میلیون و ۴۳۰هزار دستگاه انواع تلویزیون تولید شد که نشان‌دهنده رشد ۶۱درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. در مدت مشابه سال گذشته شرکت ها و کارخانجات داخلی ۸۸۶هزار دستگاه تلویزیون تولید کرده بودند.

تا پایان آذر ماه همچنین شرکت‌های داخلی یک میلیون و ۵۰هزار دستگاه انواع کولر آبی تولید کردند. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۱۱هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود که حاکی از رشد ۲۹درصدی است.

در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۹۵۵هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور تولید شد. در مدت مشابه سال گذشته شرکت ها و کارخانجات داخلی یک میلیون و ۶۵۳هزار دستگاه تولید داشتند که نشان‌دهنده رشد ۱۸ درصدی است.

در این مدت، یک میلیون و ۱۶۰هزار دستگاه انواع ماشین لباسشویی در کشور تولید شد؛ در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۶۱هزار دستگاه تولید شد که نشان‌دهنده رشد ۹درصدی است. همچنین تولید انواع الکتروموتور با ثبت رشد ۱۲درصدی به هفت میلیون و ۱۴۴ هزار دستگاه رسید.

از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن روغن ساخته شده نباتی (افت ۱۵ درصدی)، ۳۶۰ هزار تن پودر شوینده (کاهش ۱۳درصدی)، ۶۶۹ هزار تن کاغذ (افت ۱۵درصدی)، یک میلیون و ۸۶هزار مترمکعب فیبر (کاهش یک درصدی) و ۹۰هزار تن دوده (کاهش ۲۷درصدی) در کشور تولید شد.

شرکت‌ها و کارخانجات داخلی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۳۵میلیون و ۳۷۲هزار تن فولاد خام و محصولات فولادی تولید کردند. بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در ۹ ماهه امسال ۲۰ میلیون و ۸۴۵ هزار تن فولاد خام در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۲درصدی داشته است. همچنین در این مدت ۱۴میلیون و ۵۲۷ هزار تن انواع محصولات فولادی در کشور تولید شد که حاکی از کاهش ۲۳درصدی است.

در مدت یاد شده تولید کاتد مس با افت پنج درصدی به ۲۱۶ هزار تن، تولید آلومینا بدون تغییر به ۱۷۵هزار تن و تولید کنسانتره زغال‌سنگ با رشد ۲۰درصدی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

تا پایان آذر ماه ۴۸میلیون و ۳۶۲هزار تن سیمان توسط کارخانجات داخلی تولید شد که در مقایسه با پارسال افت یک درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت ۳۳۲میلیون مترمربع کاشی و سرامیک (افت سه درصدی)، یک میلیون و ۲۸۳هزار تن شیشه جام (رشد ۲۷درصدی)، ۵۶۶هزار تن ظروف شیشه‌ای (رشد سه درصدی)، ۴۶هزار تن ظروف چینی (رشد یک درصدی) و ۷۲هزار تن چینی بهداشتی (افت سه درصدی) در کشور تولید شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار