برنامه کامل شمارش معکوس ۱ بهمن ۱۴۰۱

صعود بورس از دریچه تکنیکال

همراه با شاهرخ شریعتی کارشناس ارشد بازار سرمایه
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
صعود بورس از دریچه تکنیکال

بورس تهران روز چهارشنبه را با فراز و نشیب زیادی پشت سر گذاشت که عمده بخش روند نزولی آن نیز به چالش‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور مربوط بود اما در نهایت موفق به ثبت یک بازدهی مثبت کوچک شد.

بورس تهران روز چهارشنبه را با فراز و نشیب زیادی پشت سر گذاشت که عمده بخش روند نزولی آن نیز به چالش‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور مربوط بود اما در نهایت موفق به ثبت یک بازدهی مثبت کوچک شد. شاخص کل بورس در انتهای معاملات آخرین روز دی ماه افزایش ۰.۱۲ درصدی را تجربه کرد تا همچنان به تهدید مقاومت ۱.۷ میلیون واحدی ادامه دهد. در سمت کوچک‌ها نیز شاهد رشد ۰.۴۸ درصدی شاخص هم‌وزن بودیم تا بار دیگر وضعیت بهتری را برای گروه‌ها و صنایع کوچک بازار مشاهده کنیم. ارزش معاملات در روز چهارشنبه عدد ۹۶۷۵ میلیارد تومان را به ثبت رساند و خروج اندک تنها ۷ میلیارد تومانی نیز نتیجه داد و ستدهای حقیقی‌ها بود.

بازارهای جهانی هفته میلادی خود را با رنگی سبز به پایان رساندند. در آخرین معاملات کامودیتی‌ها، نفت به میانه کانال ۸۷ دلاری رسید، مس ۹۳۴۰ دلار شد، روی بالای ۳۴۰۰ دلار قیمت خورد و بیت‌کوین نیز توانست خود را به بیش از ۲۲۶۰۰ دلار برساند. چشم‌انداز کاهش سیاست‌های اتقباضی و همچنین بهبود تقاضا از سمت چین، روند صعودی خوبی را در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

در شمارش معکوس امروز همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به بررسی روند تکنیکالی شاخص‌ها و صنایع پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha