۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
آمریکا با اسرائیل درباره ایران به توافق رسید؟

نخست وزیر رژیم موقت اسرائیل گفت که آمریکا با این رژیم در مورد ایران تفاهم دارد.

فارس: نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی روز یکشنبه گفت که آمریکا به طور واقعی با این رژیم در مورد ایران تفاهم دارد.

به گزارش وبگاه «جوئیش نیوز» «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم موقت اسرائیل در ابتدای نشست کابینه امنیتی گفت که سفر هفته گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به فلسطین اشغالی در این زمان ویژه، یکی از چالش‌های جدی برای امنیت ( رژیم) اسرائیل و فرصت‌های جدی برای صلح با همسایگان بود.

نتانیاهو گفت که گفت‌وگوهای او با سالیوان بر چالش‌های امنیتی منطقه‌، به‌ویژه ایران و همچنین راه‌های همکاری دو طرف برابر این تهدید مشترک متمرکز بود.

وی گفت: «باید بگویم که در این دیدارها من تحت تاثیر این مسئله قرار گرفتم که تمایل واقعی و متقابل برای دستیابی به تفاهم در زمینه امنیت (رژیم) اسرائیل وجود دارد.»

نتانیاهو هفته گذشته ایالات متحده را «شریک قابل اعتماد» در مسائل امنیت مشترک و پیشبرد صلح توصیف کرد و از تعهد «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای جلوگیری از آنچه که دستیابی ایران به سلاح اتمی خواند، قدردانی کرد.

سالیوان بالاترین مقام دولت بایدن است که از زمان شکل گیری دولت جدید به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

وبگاه «آکسیوس» چهارشنبه گذشته گزارش داده بود که هدف از این سفر رسیدن به تفاهم با کابینه جدید اسرائیل در سیاست‌های مربوط به فلسطین، ایران و روند عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با کشورهای منطقه است.

رسانه آمریکایی نوشت، با وجود این انتظار می‌رود در جریان دیدارهای سالیوان در بیت‌المقدس در خصوص بحران پیش روی ائتلاف نتانیاهو و تظاهرات‌های اخیر علیه طرح نتانیاهو برای تضعیف دیوان عالی نیز بحث شود.

کاخ سفید در روزهای گذشته درباره برخی از سیاست‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از جمله برنامه‌ریزی برای توسعه شهرک‌سازی‌ها ابراز نگرانی کرده است.

آکسیوس نوشت که سالیوان در این دیدار درباره همکاری با اسرائیل در خصوص موضوعاتی نظیر ایران نیز با مقام‌های اسرائیلی گفت‌وگو کرد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

عضویت در اینستاگرام عصر ایران

نظرات کاربران

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها