۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
عوامل مهمی که روند بورس را تعیین می‌کنند

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته همچنان تحت تاثیر جو منفی اخبار ضد ونقیض گروه خودرو با فشار عرضه‌ها مواجه شد و شاهد ریزش نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم.

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته همچنان تحت تاثیر جو منفی اخبار ضد ونقیض گروه خودرو با فشار عرضه‌ها مواجه شد و شاهد ریزش نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم. شاخص کل با افت ۳۴، ۰۹۱ واحدی (معادل ۲.۰۷ درصد) عدد یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، نیز شرایط مشابهی داشت و با افت ۲.۰۱ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته به کانال ۹ هزار میلیارد تومانی بازگشت و در نهایت عدد ۹، ۲۶۳ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها پالایش، خودرو و خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در روز چهارشنبه، شاهد ادامه خروج پول اشخاص حقیقی از بازار سهام بودیم و شاهد یکی از سنگین‌ترین خروج‌های چند وقت اخیر بودیم که حدود ۱، ۵۳۶ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

بورس تهران تحت تاثیر اخبار عرضه خودرو در بورس کالا هفته پرنوسانی را پشت سرگذاشته و در آخرین روز کاری این هفته نیز نزولی و منفی  دنبال شد. بازار سهام در هفته گذشته پر نوسان دنبال شد. حال سوال این است که آیا می‌توان به بازگشت بورس در مسیر صعودی امیدوار بود؟ و مهم‌ترین چالش‌های آن در این مسیر چیست؟

در برنامه زنگ پایان امروز میزبان الهه نعمتی و آرش صفری؛ فعالان بازار سرمایه بودیم و به بررسی مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر کلیت بازار سرمایه، آخرین تحولات و اخبار پیرامون این بازار و چشم‌انداز آتی آن با توجه به شرایط موجود پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها