۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
فیلمی هندی که ۲۸ سال روی پرده است

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرده که یک فیلم هندی به نام «دل بزرگ، عروس را خواهد برد» به مدت ۲۸سال در سینمایی در شهر بمبئی در حال اکران است.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود نوشته: هر روز صبح، تماشاگران برای فیلمی که ۲۷ سال پیش اکرانش آغاز شده، به سینمای «ماراتا مندیر» در شهر بمبئی می‌روند.

این فیلم موزیکال و عاشقانه به کارگردانی آدیتیا چوپراو محصول سال ۱۹۹۵ است و بازیگران اصلی آن شاهرخ خان و کاجول هستند.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود نوشته: هر روز صبح، تماشاگران برای فیلمی که ۲۷ سال پیش اکرانش آغاز شده، به سینمای «ماراتا مندیر» در شهر بمبئی می‌روند.

این فیلم آنقدر پرآوازه شده که این سینمای قدیمی با گنچایش۱۱۰۰ صندلی، هر روز آن را نمایش می‌دهد، روند اکران این فیلم عاشقانه تنها در زمان همه‌گیری بیماری کووید با مشکل روبه‌رو شد.

فیلم هندی Dilwale Dulhania Le Jayenge که می‌توان آن را «دل بزرگ، عروس را خواهد برد» ترجمه کرد به اختصار “D.D.L.J” شناخته می‌شود.

داستان این فیلم موزیکال و عاشقانه در باره دو جوان هندی به نام‌های راج و سیمران است که در طول تعطیلات در اروپا عاشق یکدیگر می‌شوند. راج سعی می‌کند نظر خانواده سیمران را جلب کند تا بتوانند با هم ازدواج کنند، اما پدر سیمران مدت‌هاست که قول ازدواج او را به پسر دوستش داده است.

داستان D.D.L.J در پس‌زمینه لحظه‌ای از تغییرات عظیم و لجام گسیخته در هند روایت می‌شود.

نیویورک‌تایمز در ادامه گزارش خود می‌نویسد: هند امروزی از بسیاری جهات شبیه همان چیزی است که در این فیلم منعکس شده؛ اقتصاد این کشور همچنان در حال رشد و اکنون حدود ۱۰ برابر میزان آن در اواسط دهه میلادی شده است.

یک انقلاب فناوریک و دیجیتال، دنیاهای جدیدی را روی این کشور گشوده است.

زنان هند به دنبال آزادی بیشتر در جامعه مردانه هستند. و نیروهای سیاسی تکنوکرات و محافظه‌کاری همچنان در تنش با یکدیگر باقی می‌مانند و دلایل این تنش این است که یک جناح راست سیاسی رو به رشد، تنها خود را مجری ارزش‌های متعارف جامعه هند می‌داند.

با این حال با اوج گرفتن پاداش‌های مالی اولیه که ناشی از آزادسازی اقتصادی است و نیز عمیق‌تر شدن فاصله طبقاتی در جامعه و نابرابری‌های اقتصادی، امکان رسیدن افراد به آرزوهای‌شان هم کاهش یافته است.

دنیای “D.D.L.J.” و داستان و ستاره‌هایش، موسیقی و دیالوگ‌هایش، همگی برای کسانی که می‌خواهند واقعیت‌های زندگی را پشت سر بگذارند، نوعی فرار از واقعیت‌های روزمره به شمار می‌رود. در مقابل، برای کسانی هم که همچنان در تلاش هستند، این فیلم این یک الهام به حساب می‌آید.

موزیکال عاشقانه «دل بزرگ، عروس را خواهد برد» برای کسانی که آن را ساخته‌اند، یک کپسول زمان است و نقطه‌ای برای شروع تحول در هند.

 منبع : فارس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها