۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
قبض آب هم به زودی گران می‌شود؟ + جزئیات

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: پایین‌بودن نرخ آب‌بها که تقریبا به سوی رایگان‌بودن میل می‌کند که باعث شده کاهش مصرف وجود نداشته باشد.

تسنیم: محسن اردکانی، مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان تهران، رویکرد فراحوزه‌ای در مقوله آب را ضرورتی برای رسیدن به توسعه پایدار در حوزه آب دانست.

وی افزود: با وجود کاهش بارندگی و خشکسالی‌های ممتد، بدون تغییر رویکرد در حوزه آب، کمبود آب به تنش و تنش به بحران بدل می‌شود، زیرا استان تهران ۱۳.۵ میلیون نفر جمعیت ثابت و ۲.۵ میلیون نفر جمعیت شناور دارد؛ بنابراین تامین آب بیش از ۱۶ میلیون نفر نیاز به اقدامات ویژه‌ای دارد که البته فراهم‌شدن این شرایط نیازمند توجه شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت مهندسی آبفای کشور به رویکرد فراحوزه‌ای آب است.

اردکانی اظهارکرد: تنها دو درصد از منابع آب کشور در استان تهران وجود دارد در حالی که ۲۰ درصد جمعیت کشور در آن ساکن است. از سوی دیگر تغییر اقلیم و خشکسالی باعث شده نبود توازن بین منابع آبی و جمعیت بیشتر شود؛ بنابراین چاره‌ای جز تغییر رویکرد نداریم.

به گفته اردکانی سه مولفه کارساز در حوزه آب شامل تامین، توزیع و مصرف آب است.

وی با بیان اینکه تامین ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب سالانه برای استان تهران کار بسیار پرچالشی است، گفت: در آبفای استان تهران طرح‌های خوبی مانند رینگ تهران در حال اجراست که با کمک فناوری‌های روز هم می‌توانیم گام‌های موثرتری برداریم.

اردکانی با بیان اینکه در حوزه مدیریت مصرف توفیق چندانی نداشته‌ایم، گفت: پایین‌بودن نرخ آب‌بها که تقریبا به سوی رایگان‌بودن میل می‌کند باعث شده است عامل بازدارنده برای کاهش مصرف وجود نداشته باشد که در این زمینه نیازمند قانونگذاری هستیم.

مدیرعامل جدید آبفای استان تهران با تاکید بر توجه به حوزه پساب گفت: فراهم‌سازی بازارهای جدید برای پسابی که از ۱.۵ میلیارد مترمکعب مصرف سالانه آب حاصل می‌شود می‌تواند منبع مالی خوبی برای ادامه طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب و جمع‌آوری آن باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها