۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
این ربات شغل‌تان را تهدید می‌کند
گفت و گو با سید مجتبی طباطبایی، مدیرعامل آلفا ریلیتی درباره تحولات هوش مصنوعی

ربات هوش مصنوعی ChatGPT طی چند ماه اخیر سروصدای زیادی در فضای تکنولوژی ایجاد کرده و باعث شده بسیاری به این باور برسند که تحولات سریعی در عرصه ربات‌های هوشمند رخ خواهد داد. 

فردای اقتصاد - ربات هوش مصنوعی ChatGPT طی چند ماه اخیر سروصدای زیادی در فضای تکنولوژی ایجاد کرده و باعث شده بسیاری به این باور برسند که تحولات سریعی در عرصه ربات‌های هوشمند رخ خواهد داد. 

این ربات که از طریق یک صفحه چت معمولی کار می‌کند می‌تواند به پیچیده‌ترین سوالات پاسخ‌های نسبتا دقیق بدهد و همین باعث تمایز این محصول با نمونه‌های مشابه مثل دستیارهای هوشمند روی موبایل‌ها مانند سیری اپل و الکسا آمازون شده است.  

سید مجتبی طباطبایی متخصص هوش مصنوعی در گفت و گو با فردای اقتصاد درباره ChatGPT و شرکت سازنده آن OpenAI می‌گوید: تاسیس شرکت OpenAI با هدف مقابله با انحصار گوگل در عرصه هوش مصنوعی شکل گرفت و بنیانگذاران آن کسانی مثل ایلان ماسک، پیتر تیل و سام آلتمن بودند اما حالا این شرکت با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارددلاری که جذب کرده عملا مسیر تازه‌ای را در پیش گرفته و احتمالا در آینده آن را در محصولات ویندوزی و آفیس و حتی جست و جو گر بینگ خواهیم دید. 

به گفته طباطبایی ایده ChatGPT این است که بتواند مانند انسان روی همه موارد درک داشته باشد و صرفا به یک کار خاص محدود نباشد. 

به گفته طباطبایی سمن آلتمن مدیرعامل OpenAI دارای یک پروژه‌ای به نام UBI است که نوعی ارایه یارانه به مردم است و از این جهت روی این پروژه کار می‌کند که در یک دهه آینده بسیاری از مشاغل به دلیل رشد ربات‌ها از بین خواهند رفت و این ایده را مطرح کرده که با از بین رفتن مشاغل مردم یک مقرری ماهانه را دریافت کنند. 

به عقیده وی برخی از مشاغل تحت تاثیر رشد جهان رباتیک کاملا از بین خواهند رفت و بسیاری از مشاغل دچار تغییر جدی خواهند شد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    معتقدین اولین همه چی ساخته شده چه سوالی بود اون وسطه؟؟!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار