۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
سناریوهای پیش‌روی برجام

حسن بهشتی‌پور/ کارشناس مسائل بین‌الملل

فردای اقتصاد: چند ماهی است که سخنان ضد و نقیضی ازسوی طرفین مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود. در حالی که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات‌متحده برای چندمین‌بار این ادعا را مطرح کرد که مذاکرات هسته‌ای در دستور کار آمریکا نیست، رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت که هنوز به دیپلماسی در قبال ایران اعتقاد داریم. 

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم با ادعای اینکه از برجام جز «پوسته‌ای» باقی نمانده است افزود که امیدوار است برای انجام گفت‌وگوهای سیاسی با ایران در ماه فوریه به ایران سفر کند.

پیشتر جوزپ بورل، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته‌بود که برجام نمرده‌است. پیتر استانو، سخنگوی بورل نیز اخیر در گفت‌وگویی تاکید کرد که مذاکرات برجامی با ایران ادامه خواهد یافت.

حال سوال این است که آیا مذاکرات هسته‌ای که اکنون به گفته حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل «در یکی از بدترین زمان‌ خود» قرار دارد، به بن‌بست رسیده است؟

آیا راهکاری برای برون‌رفت از این شرایط وجود دارد؟ مانع اصلی تداوم مذاکرات چیست و درصورت عدم توافق باید منتظر بازگشت تحریم‌های شورای امنیت باشیم؟

حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل به این سوالات «فردای اقتصاد» پاسخ داده است.

این تحلیل را می‌شنوید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار