۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
اعضای جدید خانواده گلکسی سامسونگ معرفی شدند

رویداد آنپکد سامسونگ در سالن Msonic Auditorium در سانفرانسیسکو برگزار شد و اعضای جدید خانواده گلکسی یعنی گلکسی S23 به همراه گلکسی بود 3 اولترا،  گلکسی بوک ۳ پرو و ۳ پرو ۳۶۰ معرفی شدند.

فردای اقتصاد - رویداد آنپکد سامسونگ در سالن Msonic Auditorium در سانفرانسیسکو برگزار شد و اعضای جدید خانواده گلکسی یعنی گلکسی S23 به همراه گلکسی بود 3 اولترا،  گلکسی بوک ۳ پرو و ۳ پرو ۳۶۰ معرفی شدند.

مهم‌ترین محصولی که سامسونگ در این رویداد معرفی کرد، گوشی گلکسی S23 اولترا بود که لقب مهمترین گوشی پرچمدار اکوسیستم اندرویدی را با خود یدک می‌کشد. از جمله ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توان به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و حافظه دوبرابری آن نسبت به همتای قبلی‌اش اشاره‌ کرد

مهم‌ترین نقطه ضعف این گوشی را می‌توان عدم تغییر طراحی‌اش نسبت به نسل قبل عنوان کرد اما از نظر سخت‌افزاری شاهد بهبود قابل توجهی در این گوشی هوشمند هستیم.

سامسونگ در مراسم رونمایی از این گوشی بسیار روی قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی مانور داد و حتی مدیر بخش موبایل این شرکت به مردم گفت که تمام ویدیوهای که در این رویداد پخش می‌شوند و خود مراسم توسط s23 اولترا ضبط و پوشش داده شده است و حتی برای مانور بیشتر روی این موضوع از ریدلی اسکات، کارگردان سرشناس فیلم گلادیاتور کمک گرفت.

اعضای جدید خانواده گلکسی سامسونگ معرفی شدند

اعضای جدید خانواده گلکسی سامسونگ معرفی شدند

از جمله مهم‌ترین تغییرات این گوشی نسبت به گوشی‌های نسل قبل می‌توان به کم شدن انحنا و خمیدگی لبه‌های صفحه نمایش نسبت به نسل قبل اشاره کرد که بسیار مورد تقاضای کاربران بود. اما شاید مهم‌ترین خبر در این مراسم برای طرفداران سامسونگ در آسیا و اروپا، خداحافظی موقت سامسونگ از پردازنده‌های اگزینوس باشد و بلاخره سامسونگ به این نتیجه رسید که در گوشی‌های پرچمدار خودش در تمام دنیا از آخرین نسل از پردازنده‌های Snapdragon استفاده کند.

در سال‌های گذشته بزرگتین ضعف گوشی‌های سامسونگ استفاده از تراشه‌های اگزینوس بود که به شدت داغ می‌کردند و باعث افت عملکرد می‌شدند. اما این بار قرار است از تراشه‌های 4 نانومتری ساخته شده توسط شرکت TSMC یعنی همان تراشه‌ای که در آیفون 14 استفاده می‌شود در این گوشی‌ها استفاده شود که این تراشه، گلکسی s23  اولترا را به قوی‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی تبدیل می‌کند.

با وجود استفاده سامسونگ از پردازنده نسل 8 اسنپدراگون، اما قابلیت اتصال ماهواره‌ای در گوشی‌های گلکسی اس 23 وجود ندارد. مدیر بخش موبایل سامسونگ در این رابطه گفته است که فعلاً زمان مناسبی برای مجهز کردن گوشی‌های گلکسی به این فناوری نرسیده است و اعتقاد ندارد که این قابلیت آنقدرها که تصور می‌شود، کاری برای آرامش‌خاطر کاربران انجام دهد.

گلکسی S23 اولترا از نظر ابعاد، تفاوت قابل ذکری با نسل قبلی ندارد اما ۵ گرم سنگین‌تر شده است. این گوشی با ۲۳۴ گرم وزن، یکی از سنگین‌ترین محصولات موجود در بازار است اما همچنان به آیفون ۱۴ پرو مکس با ۲۴۰ گرم نحواهد رسید. تمام قابلیت‌های حفاظتی گوشی نیز اندکی بهبود یافته‌اند. به طور مثال شیشه روی نمایشگر و پنل پشتی از پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ بهره می‌برند و فریم آلومینیومی آن نیز اندکی تقویت شده است. گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار اما همچنان به قوت خود باقیست.

اعضای جدید خانواده گلکسی سامسونگ معرفی شدند

در مجموع تغییراتی که این گوشی به خود دیده است، به حدی نیست ک تجربه کاربری بسیار متفاوتی را نسبت به نسل قبل به کاربر القا کند و شاید از نظر ظاهری بزرگترین تغییر این گوشی‌ها رنگ بندی جدید آن باشد. سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های کرمی، صورتی، سبز و مشکی عرضه می‌کند.

ویژگی

گلکسی S23 اولترا

نمایشگر

۶.۸ اینچی با رزولوشن QHD و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی

تراشه

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با طراحی اختصاصی برای گلکسی

حافظه رم

۸ یا ۱۲ گیگابایت

حافظه داخلی

۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت

دوربین اصلی

۲۰۰ + ۱۲ + ۱۰ + ۱۰ مگاپیکسلی

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسلی

سیستم‌عامل و رابط کاربری

اندروید ۱۳ و وان یوآی ۵.۱

باتری

۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت جهانی مدل پایه

1200 $

گلکسی اس ۲۳ و S23 پلاس و اولترا از نظر طراحی تفاوت‌ زیادی با نسل قبل ندارند و از همان فرمول موفق قبلی استفاده می‌کنند. شاید مهم‌ترین ویژگی ظاهری این دو گوشی به ماژول دوربین مربوط شود که شبیه S22 اولترا، لنزها به‌طور مجزا از دل بدنه بیرون زده‌اند.

هر دو مدل به نمایشگر ۶٫۱ اینچ و ۶٫۶ اینچ با پنل Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی تغییرپذیر ۱۲۰ هرتز همراه‌با هشت گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 مجهز به واحد گرافیکی مجتمع Adreno 740 هستند. مدل استاندارد از باتری ۳٬۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مدل پلاس از باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

براساس اعلام سامسونگ، گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس با قیمت پایه ۷۹۹ دلار و ۹۹۹ دلار در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ۱۴۰۱) عرضه خواهند شد.

اعضای جدید خانواده گلکسی سامسونگ معرفی شدند

معرفی گلکسی بوک 3 پرو 360  و گلکسی بوک 3 اولترا

گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰، لپ‌تاپ قدرتمند سامسونگ است که از نمایشگر لمسی ۱۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی ۱۲۰ درصدی از گستره‌ی رنگی DCI-P3 بهره می‌برد و همراه‌با قلم S-Pen عرضه خواهد شد.

این لپ‌تاپ به پردازنده‌ی نسل سیزدهم اینتل Core i7 یا Core i5، رم ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی LPDDR5، حافظه‌ ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی NVMe و گرافیک اینتل Iris Xe مجهز شده است. مانند گلکسی بوک ۳ اولترا و گلکسی بوک ۳ پرو، از سرویس Microsoft Link برای اتصال یکپارچه‌ی گوشی‌های هوشمند به کامپیوتر پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ در دو گزینه با پردازنده‌ی نسل سیزدهم اینتل Core i5 یا Core i7 به همراه ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5 و تا یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD PCIe و گرافیک یکپارچه‌ی اینتل Iris عرضه می‌شود.

سامسونگ با معرفی گلکسی بوک ۳ اولترا اولین رقیب لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و پرچمدار کوپرتینویی‌ها را با پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل و گرافیک‌های سری RTX 40 معرفی کرد. این لپ‌تاپ به نمایشگر ۱۶ اینچی AMOLED با وضوح ۱۸۰۰×۲۸۸۰، نسبت صفحه ۱۶:۱۰، نرخ‌ نوسازی ۱۲۰ هرتز با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت مجهز شده است که در نوع خود اتفاقی مهم محسوب می‌شود.

گلکسی بوک ۳ اولترا در توانمندترین مدل از تراشه Core i9-13900H به‌همراه گرافیک ۸ گیگابایتی RTX 4070 و ۳۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 به‌همراه ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی NVMe SSD استفاده می‎‌کند. مدل ارزان قیمت‌تر گلکسی بوک ۳ اولترا از تراشه نسل سیزدهمی Core i7-13700H و تراشه گرافیکی RTX 4050 استفاده می‌کند.

گلکسی بوک ۳ اولترا در مدل پایه با قیمت ۲۱۹۹ دلار به‌فروش خواهد رسید. متاسفانه صحبتی از قیمت مدل مجهز به تراشه Core i9-13900H و گرافیک RTX 4070 به‌میان نیامده است.

اعضای جدید خانواده گلکسی سامسونگ معرفی شدند

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار