۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
جزئیات زمین لرزه بسیار شدید در ترکیه + فیلم

صبح امروز زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه عراق و سوریه را لرزاند. دومین زمین لرزه نیز دقایقی پیش با بزرگی ۷.۸ ریشتر همان منطقه را لرزاند. اردوغان طی نشست خبری درباره این زمین‌لرزه گفت: «در ساعت ۰۴:۱۷ بامداد امروز، بزرگترین فاجعه پس از زلزله اَرزنجان در سال ۱۹۳۹ که در قرن گذشته تجربه کردیم، ما را تکان داد.

مرکز لرزه نگاری مدیترانه‌ای اروپا اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۷ بامداد امروز ترکیه را لرزاند. دومین زمین لرزه شدید نیز با ۷.۸ ریشتر چندساعت بعد همان منطقه را دوباره لرزاند.

این زمین لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازیانتپ ترکیه رخ داده است.

شدت این زمین لرزه در حدی بالا بوده که در عراق ، سوریه و لبنان نیز احساس شده و مردم به خیابان ها آمده‌اند.

اردوغان طی نشست خبری درباره این زمین‌لرزه گفت: «در ساعت ۰۴:۱۷ بامداد امروز، بزرگترین فاجعه پس از زلزله اَرزنجان در سال ۱۹۳۹ که در قرن گذشته تجربه کردیم، ما را تکان داد.

آمار کشته و زخمی‌ها در این زلزله شدید

 سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که شمار تلفات این زلزله به ۲۳۱۶ کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ مجروح افزایش یافته است. وزارت بهداشت سوریه هم اعلام کرده است که هزار نفر در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس در این کشور کشته و بیش از ۴۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

لحظه ریزش کامل یک ساختمان بر اثر زلزله:

زمین‌شناس هلندی ۳ روز پیش زلزله ترکیه را پیش بینی کرده بود

توییت یک زمین‌شناس هلندی که در حال فراگیر شدن است نشان می‌دهد که وی دو روز پیش، زمین‌لرزه ترکیه را پیش‌بینی کرده بود.

در این توئیت که روز سوم فوریه منتشر شد، آمده است: دیر یا زود در این منطقه (جنوب مرکزی ترکیه، اردن، سوریه، لبنان)، زمین‌لرزه‌ای رخ خواهد داد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها