برنامه کامل خط سود ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

مسیر پیشرفت قچار برای سال‌های آتی

همراه با قربانعلی قربانی مدیرعامل قند چهارمحال
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
مسیر پیشرفت قچار برای سال‌های آتی

چندی پیش از مصوبه‌ای جدید رونمایی شد تا طبق آن قیمت شکر مانند گذشته توسط دولت مشخص نشود و قیمت‌گذاری توسط انجمن صنفی انجام شود.

شرکت‌های فعال در صنعت قند و شکر همواره چالش‌های متعددی برای قیمت‌گذاری چغندر و شکر داشته‌اند اما اخیرا از مصوبه‌ای جدید رونمایی شده است که طبق آن قیمت شکر مانند گذشته توسط دولت مشخص نخواهد شد و قیمت‌گذاری توسط انجمن صنفی انجام می‌شود.

به نظر این مصوبه اگر رنگ اجرا به خود ببیند سودآوری صنعت را می‌تواند دچار تغییر و تحول می‌کند.

در برنامه سه‌شنبه خط‌ سود با حضور قربانعلی قربانی، مدیرعامل قند چهارمحال به بررسی آخرین وضعیت صنعت و این شرکت قند پرداخته شد.

قربانی گفت: برنامه افزایش دوبرابری ظرفیت تولید را داریم و در این خصوص قسمتی از تجهیزات خریداری شده است اما تعدادی از دستگاه‌ها را به واسطه تحریم نتوانستیم به کشور وارد کنیم.

وی ادامه داد: تولید شکر در قند چهارمحال طی سال جاری رکورد پنجاه ساله را جابه‌جا کرد. از طرفی با انتقال مالکیت شرکت به بخش خصوصی، در چند سال اخیر شاهد افزایش تولید و بهبود عملکرد شرکت نسبت به گذشته بوده‌ایم.

مدیرعامل قند چهارمحال ادامه داد: نرخ خرید تضمینی برای سال جای ۱۸ هزار تومان بود اما برای سال آینده حتی امکان رویت اعداد بالای ۲۵ هزارتومان هم وجود دارد.

به گفته قربانی، نرخ‌گذاری دستوری توسط دولت بارها به این صنعت ضربه زده است؛ حالا باید دید در سال‌های آینده با وجود مصوبه‌های جدید وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد یا خیر.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha