۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
تدبیر " امید" برای حل بحران گاز و برق

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری امید از عرضه کرسی مدیریتی این شرکت در بازار سرمایه به منظور تنوع بخشی در ترکیب سهامداران این مجموعه خبر داد.

فردای اقتصاد : سید بابک ابراهیمی، سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری امید ،در واکنش به این پرسش خبرنگار "فردای اقتصاد" در خصوص اینکه آیا برای حل بحران انرژی از جمله  برق و گاز برای زیرمجموعه های خود در سال آتی تمهیداتی دارید؟ گفت : در سرمایه گذاری امید جلساتی تحت عنوان شورای هماهنگی شرکت ها به منظور هم افزایی درباره رفع مشکلاتی بیرون از مجموعه تشکیل می شود و با توجه به اینکه مشکلات در سطح ملی قرار دارد آنها را به طور دقیق مورد بررسی قرار می دهیم. تدبیری که امید برای حل مشکل گاز و برق در نظر دارد تامین برق شرکت های معدنی متعلق به امید را به کمک نیروگاه های خود مرتفع کند که دیگر قطعی برق شامل حال آنها نشود.

بابک ابراهیمی،  در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار "فردای اقتصاد "مبنی بر میزان نرخ فروش برق به معدنی ها تصریح کرد: نرخ برق به شکل ارزی در قرارداد ها تعیین می شود .این در حالی است که چنین قراردادی در حال حاضر با شرکت گل گهر جهت تامین برق منعقد شده است.

سرپرست شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید از تاسیس سه هلدینگ خبر داد و گفت: سه هلدینگ مالی، هلدینگ سیمانی و هلدینگ صنعتی ذیل این شرکت تاسیس می شود که پس از تاسیس ،سهام آنها در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

وی از ارزش‌گذاری کرسی مدیریتی هلدینگ امید (متعلق به بانک سپه)خبر داد و گفت: این کرسی پس از انتشار آگهی به متقاضیان واجد شرایط داده می شود.

سید بابک ابراهیمی در نشست خبری امروز از ساخت مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت خام با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه خبر داد و گفت: این مخازن در استان هرمزگان در شهرستان جاسک ساخته شده و قراراست به ازای هر بشکه ۵۲ سنت یورو از وزارت نفت دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ساخت مخازن ذخیره‌سازی یک پروژه ملی است، عنوان کرد: فعلا ساخت مخازن با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه ابلاغ شده است که دو میلیون آن به زودی افتتاح می‌شود و دو میلیون دیگر نیز تا پایان سال راه اندازی خواهد شد. کل مخازن نیز تا پایان ۱۴۰۲ بهره برداری می‌شود. البته این پروژه برای ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون بشکه تعریف شده است و همه زیرساخت‌ها نیز برای این میزان فراهم می‌شود.

وی افزود: این مخازن برای ذخیره‌سازی میادین غرب کارون است که از خط لوله گوره وارد مخازن می‌شود تا به جاسک برسد تا اگر تنگه هرمز دچار مشکل شد بتوانیم صادرات را از دریای عمان ادامه دهیم.

ابراهیمی همچنین از مذاکره برای توسعه میادین نفتی و گازی خبر داد و گفت: مذاکرات درمورد میادین نفتی جلوتر است اما درمورد میادین گازی نیز درحال مذاکره هستیم.

وی در ادامه از ساخت دستگاه ساخت تولید لاستیک در یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه خبر داد و گفت: ما از اینکه هر محصولی که امکان عرضه در بورس کالا را دارد در این بازار عرضه شود حمایت می‌کنیم. تایرسازان این تقاضا را دارند که یا از قیمت‌گذاری دستوری معاف شوند یا اجازه دهند محصولات را در بورس کالا عرضه کنیم.

ابراهیمی افزود: سازمان بورس هم از این موضوع حمایت کرد اما وزرات صمت مختلف است. نا با سیاست قیمت‌گذاری دستوری مختلف هستیم.

گزارش در حال تکمیل ...

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار