۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
خطاهای توسعه صنعتی در ایران

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران معتقد است که سیاست‌ها برای توسعه صنعتی در ایران کیلویی بوده و سال‌هاست که درگیر نگرش‌های کوتاه‌مدت هستیم. این فعال اقتصادی خطاهای سیاستگذاران در مسیر توسعه را تشریح کرد.

فردای اقتصاد: علیرضا کلاهی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران معتقد است که سیاست‌ها برای توسعه صنعتی در ایران کیلویی بوده و سال‌هاست که درگیر نگرش‌های کوتاه‌مدت هستیم. وی در گفتگو با «فردای اقتصاد» با ارزیابی خطاهای توسعه صنعتی در ایران به صنایع منبع‌محور اشاره کرده که پتانسیل قوی برای بلعیدن اقتصاد دارند؛ موضوعی که اتحاد جماهیر شوروی هم تجربه شده است.

به گفته کلاهی، اقتصاد ایران مشکلات ساختاری متعددی دارد که از جمله آن می‌توان به قیمت تمام شده بالا اشاره کرد و بخش خصوصی نیز در طراحی صنعتی، بازاریابی و تحقیق و توسعه ضعیف بوده است. در این میان، تنها مزیت تولید در ایران، داشتن منابع طبیعی (معدن و انرژی) است. رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با طرح این سوال که نقش ایران در دنیا چیست؟، گفت: بدون ارتباط با دنیا نمی‌توانیم مسیری که برای توسعه صنعتی باید طی کنیم را برویم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    آقایان طوری صحبت میکنند که انگار، یک کشور سوییسی بود و کلا احمدی نژاد آن را خراب کرد. اگر ایران فولادی شد، سیمانی شد، بیشتری افزایش تولید پتروشیمی را داشت، بیشترین ظرفیت برق را ایجاد کرد، بیشترین حجم اتوبان و ریل را ایجاد کرد، همه و همه از دولت 9 و 10 بود. قدری منصف باشید آقای طحانی.
  • سالومه CH ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    بسيار مصاحبه اموزنده و مفيدي بود ممنون از شما و جناب اقاي مهندس كلاهي
  • ابراهیم اسلامی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    با درود و سپاس ، ۱ به نگاه بنده بزرگترین مشکل ما تحریم است و عدم ارتباطات قوی و مدرن مبتنی بر رشد و توسعه ایران و منافع ملی ۲ عدم انسجام برداشت و شناخت صحیح از علل سقوط اقتصادی ایران توسط سیاست مداران و حاکمیت ۳ روند بحث ها اقتصادی در بین حاکمیت و سیاست مداران کلامی است تا مبتنی بر خرد و عقلانیت

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار