۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
سه کلید شگفت‌انگیز برای حفظ کارکنان

فردای اقتصاد: استخدام و حفظ کارمندان عالی یک چالش مداوم برای کارفرمایان است که با شیوع بیماری کرونا تشدید شد.

نزدیک به ۴۷ میلیون آمریکایی به طور داوطلبانه شغل خود را در سال ۲۰۲۲ ترک کردند و هنوز استعفای بزرگ به پایان نرسیده است. تجزیه و تحلیل گارتنر نشان داد که گردش داوطلبانه نیروی کار سالانه احتمالاً ۲۰٪ افزایش می‌یابد که از سال ۲۰۲۲ شروع می شود و در سال های آینده نیز ادامه می یابد. حفظ کارمندان یک اولویت برای بسیاری از کارفرمایان است - اما برای استخدام و حفظ کارمندان ارزشمند چه کاری می توانید انجام دهید؟

 باید محیط کاری ایجاد کنید که بر یادگیری، توسعه و فرهنگ تأکید کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در گزارش یادگیری در محل کار ۲۰۲۲ لینکدین، "داشتن فرصت‌هایی برای یادگیری و رشد" مهمترین عامل در تعریف یک محیط کاری استثنایی است. کارمندانی که به فضای کار خود رتبه بالایی می‌دهند، ۲۵ درصد بیشتر در محل کار خوشحال هستند. و کارمندانی که احساس می‌کنند شرکت‌هایشان به خوبی از مهارت‌هایشان استفاده نمی‌کنند، ۱۰ برابر بیشتر به دنبال شغل جدید هستند.

فوربس سه استراتژی کلیدی را معرفی کرده است که مدیران برای محدود کردن گردش نیروی کار (ورود نیروی جدید و خروج نیروی قدیم) و شاد نگه داشتن تیم خود و درگیر نگه داشتن آنها به کار ببرند.

۱. گستره استخدام خود را گسترش دهید و آموزش گسترده کارکنان را ارائه کنید.

این یک اشتباه رایج است که فقط متقاضیانی را استخدام کنید که سالها تجربه در صنعت شما دارند. این رویکرد گستره استخدام شما را محدود می‌کند و می‌تواند شما را به سمت نادیده گرفتن متقاضیان باهوش و باانگیزه‌ای سوق دهد که به دانش و آموزش بیشتری نیاز دارند. پارامترهای جستجوی خود را گسترش دهید و برای استخدام افراد با طیف وسیعی از تجربیات و پیشینه‌ها پذیرا باشید.

۲. توسعه حرفه ای مستمر و آموزش "خود" را ارائه کنید.

آموزش کارمندان نباید پس از استخدام کارآموزان جدید به پایان برسد، و همچنین نباید به مسئولیت‌های شغلی فعلی آنها محدود شود. آموزش مداوم برای کارمندان ارائه کنید تا مهارت‌های حرفه‌ای خود را تقویت کنند و شغل خود را ارتقا دهند. و به یاد داشته باشید که تیم شما چیزی فراتر از شغل آنهاست. به دنبال فرصت‌هایی برای ارائه آموزش‌های جامع‌تر باشید، مانند منابعی که به آنها کمک می‌کند امور مالی خود را مدیریت کنند یا با استرس کنار بیایند.

آموزش کارمندان باید مزایای روشنی هم برای فرد و هم برای شرکت داشته باشد. اگر کارکنان ما انگیزه داشته باشند که تا آنجا که می‌توانند توجه کنند و یاد بگیرند، به احتمال زیاد فروش، درآمد و شادی کلی خود را بهبود می‌بخشند. هر چه آنها بهتر عمل کنند، رضایت و مشارکت بیشتری دارند و حفظ کلی شرکت بهتر است. این یک معادله برد-برد برای همه است.

۳.  قبل از هر چیز بخش منابع انسانی خود را بسازید.

فرهنگ برای ایجاد یک محیط کاری مثبت ضروری است و منابع انسانی جایی است که فرهنگ خوب شروع می‌شود. دچار این تصور اشتباه نشوید که هنوز به منابع انسانی نیاز ندارید، وگرنه وقتی به سطح خاصی از رشد رسیدید نگران آن خواهید شد. بخش منابع انسانی خود را زودتر بسازید. سازمان شما به یک تیم اختصاصی از متخصصان منابع انسانی نیاز دارد تا کارکنان را ایمن، محترمانه و راضی نگه دارد.

روابط سالم به فرهنگ سالم کمک می‌کند. قرار دادن افراد مناسب در منابع انسانی، فضای کل سازمان را تعیین می‌کند. آنها مسئول جذب، استخدام و آموزش کارکنان و همچنین رسیدگی به مشکلات و تسهیل ارتباطات خوب هستند. ایجاد یک بخش کارآمد منابع انسانی یک ضرورت است، نه یک فکر مرحله بعدی.

یافتن و حفظ استعدادهای برتر یک شبه اتفاق نمی‌افتد. این نیاز به برنامه‌ریزی عمدی و تلاش مستمر دارد، اما بازده آن بیش از ارزش سرمایه‌گذاری است.

منبع: فوربس

نویسنده: متئو هرمان

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار