۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
چه کسانی درخواست تعطیل شدن شبکه نمایش خانگی را دادند؟

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: برای اصلاح وضعیت شبکه نمایش خانگی به فعالان این حوزه فرصت می‌دهیم و نمی‌توانیم شبکه نمایش خانگی را ببندیم.

تسنیم: وزیر ارشاد گفت: برای اصلاح وضعیت شبکه نمایش خانگی به فعالان این حوزه فرصت می‌دهیم و نمی‌توانیم شبکه نمایش خانگی را ببندیم. نگاه ما فرصت‌محور است و اگر این شبکه اشکال دارد، باید اصلاحش کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در نشست با فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، ‌با اشاره به تخلفات صورت‌گرفته در حوزه شبکه نمایش خانگی اظهارکرد: در این حوزه ضوابط و مقررات خاصی نداریم و تا ضوابط نباشد، دادستانی نمی‌تواند به صورت جدی به تخلفات این حوزه ورود کرده و با کسانی که تخلف می‌کنند، برخورد کند. مهم این است که در این حوزه محتوای خوب تولید کنیم که امروز در این زمینه مشکل داریم.

وی افزود: در عین برای اصلاح وضعیت شبکه خانگی به فعالان این حوزه فرصت می‌دهیم و نمی‌توانیم شبکه خانگی را ببندیم. بعضی‌ها از دوستان می‌گویند که شبکه نمایش خانگی را ببندید. در حالی که ۳۵ درصد این شبکه مخاطب دارد. نگاه ما فرصت‌محور است و اگر شبکه خانگی اشکال دارد، باید اصلاحش کنیم.

وزیر ارشاد با اشاره به اهمیت حوزه بازی‌های رایانه‌ای برای وزارتخانه متبوعش اظهارکرد: آخرین پیمایش‌های آماری نشان می‌دهد که ۳۴ میلیون نفر بازیکن یارانه‌ای در کشور داریم که به صورت متوسط در روز ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۴ میلیون نفر بازیکن حرفه‌ای رایانه‌ای داریم که هفته‌ای بالای ۲۱ ساعت بازی می‌کنند و ۱۵ میلیون نفر هم بالای ۱۵ ساعت در هفته بازی می‌کنند. بالاترین مصرف فرهنگی در کشور بعد از موسیقی به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد.

اسماعیلی با اشاره به جلسه ۲ روز گذشته با رئیس‌جمهور در شورای‌عالی فضای مجازی ادامه داد: وقتی دولت را تحویل گرفتیم، شبکه ملی اطلاعات ۲۳ درصد پیشرفت کرده بود، اما امروز پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۱ درصد و پیشرفت مرکز ملی فضای مجازی به ۵۷ درصد رسیده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها