۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
اتاق‌های بازرگانی چه نقشی در اقتصاد ایران دارد؟

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، این سوال مطرح است که نقش اتاق‌ها در اقتصاد ایران چیست و آیا تاکنون دستاوردی هم داشته‌اند؟

فردای اقتصاد: بیش از دو هزار نفر دهم اسفند ماه امسال در انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت که در نهایت اعضای اتاق‌های ۳۴گانه به مدت چهار سال مشخص خواهد شد. آیا نقش پارلمان بخش خصوصی در اقتصاد ایران پررنگ است؟ آیا دستاوردی برای حل مسائل اقتصادی کشور داشته است؟ آیا اتاق‌های بازرگانی از بار مصائبی که بر دوش کسب‌وکارهاست، کاسته است؟

محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با «فردای اقتصاد» با تشریح فرآیند انتخاب اعضای اتاق‌های ۳۴گانه، شیوه کار پارلمان بخش خصوصی را تشریح کرد. به گفته قاسمی، آنقدر حجم مشکلات راجع به سیاستگذاری اقتصادی زیاد است که در وهله اول این تصور ایجاد می‌شود که فعالیت اتاق‌های بازرگانی کم‌اثر است.

قاسمی افزود: به طور دائمی مسائل مختلف پیش‌روی فعالیت کسب‌وکارها قرار می‌گیرد (مداخلات دولت‌ها در قیمت‌گذاری، پیمان سپاری ارزی، تغییر قوانین و مقررات و...) و واقعیت این است که شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مگر به چند مشکل می‌تواند رسیدگی کند؟.   

اخبار مرتبط:

ناجی اقتصاد ایران کیست؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار