۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
هشدار هواشناسی برای مردم این شهر؛ طوفان در راه است

اداره کل هواشناسی اصفهان در باره وقوع "طوفان لحظه‌ای" و خیزش گرد و خاک موقت از اوایل روز چهارشنبه هفته جاری، در این استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.

ایرنا: بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

در همین رابطه بخوانید: تهرانی‌ها فردا هم منتظر برف باشند

هواشناسی اصفهان، روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای و احتمال خیزش گرد و خاک موقت از اوایل روز چهارشنبه جاری تا اواخر وقت همان روز ، در نیمه شرقی و مناطق جنوبی استان خبر داد.

به همین دلیل در این اطلاعیه در باره احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت و سُست، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، آسیب رسیدن به تاسیسات صنعتی و کشاورزی و اختلال در مسیرهای مواصلاتی به استان های یزد و فارس هشدار داده است.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا ضمن پرهیز از سفرهای غیرضرور، توقف نکردن در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، از استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اطمینان حاصل کنند و از کویرنوردی نیز بپرهیزند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز امروز در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی تا اوایل روز پنجشنبه بر روی استان است، اظهار داشت: وضعیت جوی در بیشتر نقاط استان، امروز بصورت نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش برف در نیمه غربی و جنوبی خواهد بود و این بارش‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، بیشتر مناطق استان را دربرمی‌گیرد.

محمدرضا رفیعی افزود: فعالیت این سامانه تا اوایل روز پنجشنبه بصورت مُتناوب بر روی استان ادامه خواهد داشت و وزش باد به نسبت شدید تا شدید(بویژه در نیمه شرقی و جنوبی استان) پیش بینی می‌شود.

وی هشدار داد: فعالیت این سامانه به آبگرفتگی در معابر، کاهش دید، مه آلودگی، احتمال کولاک برف و اختلال در تردد بویژه در نیمه غربی و جنوب استان و خسارت‌های ناشی از وزش باد شدید منجر خواهد شد.

رفیعی گفت: بیشینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای این کلانشهر در روز سه‌شنبه(فردا) هوای ابری و بارش باران و برف، گاهی وزش باد و برای روز چهارشنبه هوای ابری و بارش باران و برف، گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها