۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
امریکا جواب اسراییل را درباره توافق با ایران داد

مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی می‌گویند دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سعی کرده است طی روزهای اخیر به اسرائیل اطمینان دهد که امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

آکسیوس به نقل از یک منبع در کاخ سفید که هویت وی را اعلام نکرد، افزود که توافق ممکن است نسبت به دو هفته قبل نزدیک‌تر باشد، اما همچنان برخی شکاف‌ها وجود دارد.

آکسیوس همچنین به نقل از مقامات صهیونیست، نوشت: یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد ندارد علیه جو بایدن درباره توافق هسته‌ای با ایران تقابل کند. مذاکرات با واشنگتن درباره تهران اخیراً حساس‌تر شده است.

سیاست ما عدم رسیدن به مواجهه علنی با واشنگتن است همچون چیزی که در سال ۲۰۱۵ روی داده است.

آکسیوس افزود: اگر توافق هسته‌ای پیش از انتخابات ماه نوامبر اعلام شود، می‌تواند دستاویزی سیاسی برای بنیامین نتانیاهو رهبر ائتلاف راست‌گرا باشد تا از آن علیه یائیر لاپید، نخست‌وزیر فعلی اسرائیل استفاده نماید.

آکسیوس پیش از این هم اعلام کرده بود که یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به کاخ سفید مدعی شده است که پیش‌نویس توافقی که اتحادیه اروپا به ایران ارائه کرده، از خطوط قرمز دولت بایدن عبور کرده است. در همین حال، رسانه صهیونیستی «والا نیوز» نوشت: دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات ‌متحده، در روزهای اخیر تلاش کرده است تا اسرائیل را آرام کند و روشن کند که با امتیازات جدید در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم با ایران موافقت نکرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: به گفته مقامات ارشد آمریکایی، دولت آمریکا به اسرائیل تأکید کرده که امضای این توافقنامه انتظار نمی‌رود در آینده نزدیک اتفاق بیفتد و قریب‌الوقوع باشد. بااین‌حال، مقامات ارشد اسرائیل به‌صراحت می‌گویند که آرام نشده‌اند.

بر اساس این گزارش، «مقامات ارشد دولت آمریکا گفتند که طی ده روز گذشته کاخ سفید با مقامات ارشد در دفتر نخست‌وزیری اسرائیل گفت‌وگو کرده و تصریح کرده است که برخلاف گزارش‌های رسانه‌های مختلف، هیچ امتیاز جدیدی وجود ندارد که دولت بایدن با آن موافقت کرده باشد.»

این رسانه صهیونیستی نوشت: «گزارش‌های رسانه‌ای باعث شد تا مقامات ارشد کاخ سفید پنجشنبه‌شب و جمعه دور دیگری از مذاکرات با همتایان اسرائیلی خود داشته باشند و بگویند هیچ تغییری در مواضع آمریکا ایجاد نشده است.»

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha