۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
تاکسی‌های این شهر تا سه سال دیگر پرواز می‌کنند

معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی اعلام کرد که تا ۳ سال آینده تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی پرواز خواهند کرد.

تسنیم: معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی اعلام کرد که تا ۳ سال آینده تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی پرواز خواهند کرد.

"شیخ محمد بن راشد"؛ معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی اعلام کرد که تا ۳ سال آینده تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی پرواز خواهند کرد.

به گزارش الجزیره، شیخ محمد در توتیتی گفت: طرح ایستگاه‌های تاکسی هوایی تصویب شده است و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه تا سال ۲۰۲۶ عملیات نشست و برخاست عمودی الکتریکی (eVTOL) را اجرا کند.

دبی اولین ایستگاه‌های تاکسی هوایی در ۴ منطقه اصلی خود در مرکز شهر، پالم جمیرا، مارینا دبی و نزدیک فرودگاه بین‌المللی راه اندازی خواهد کرد که از این حیث اولین شهر جهان با شبکه‌ای کاملاً توسعه‌ یافته از امکانات و پورت‌های عمودی تبدیل خواهد شد.

مزیت تاکسی‌های هوایی ایجاد سفری آسان و روان، با آلایندگی صفر و فراهم کردن حداکثر ایمنی برای مسافران است. هر تاکسی هوایی شامل یک خلبان و اتاقی با ظرفیت ۴ مسافر تعبیه شده است که برد آن حدود ۲۴۱ کیلومتر و با حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

شیخ محمد بن‌راشد همچنین ویدیویی در توییتر به اشتراک گذاشت که همکاری بین اداره راه و حمل‌ونقل دبی و ۲ شرکت پیشرفته حمل‌ونقل هوایی Skyports Infrastructure و Joby Aviation را برای طراحی و توسعه زیرساخت‌های این پروژه نشان می‌داد.

با این حال مفهوم خودروهای پرنده در دبی تازگی ندارد؛ چراکه شرکت چینی XPeng Aeroht یک خودرو پرنده برقی دو سرنشینه به نام VTOL را در اکتبر سال گذشته در دبی به نمایش گذاشت. پروژه تاکسی هوایی دبی پیشرفتی هیجان‌انگیز است که چشم‌انداز استفاده از خودروهای پرنده را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها