۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
درآمد میلیاردی برای ورزشکاران کبدی ایران

کبدی ایران هر ساله در لیگ ستارگان هند چندین لژیونر دارد که دستمزدهای خوبی می‌گیرند.

ایسنا: کبدی ایران هر ساله چندین لژیونر در لیگ ستارگان هند یا همان پروکبدی دارد. هر چند درآمد همه بازیکنان در این لیگ یکسان نیست اما بازیکنان مطرح و سطح بالا رقم‌های خوبی دریافت می‌کنند.

در نهمین دوره این مسابقات کبدی ایران ۱۴ لژیونر داشت که آنها در تیم‌ها مختلف مشغول بودند. درآمد همه لژیونرها یکسان نیست اما سطح درآمد آنها از لیگ ستارگان هند نسبت به لیگ ایران بسیار نجومی است.

در لیگ کبدی ایران بهترین بازیکنان ایران برای یکسال حداکثر قراردادهای ۱۵ میلیونی دارند اما رقم قراردادها در لیگ ستارگان هند بسیار بالا است. در اول فصل پروکبدی بازیکنان به صورت مزایده‌ای به فروش می‌رسند و کف قرارداد برای بازیکنان سطح یک از ۳۰ لک هندی (هر ۱۰ لک حدودا معادل ۵۱ میلیون تومان)، سطح ۲ از ۲۰ لک و بازیکنان سطح ۳ از ۱۰ لک شروع می‌شود.

درآمد بازیکنان ایرانی هم در این لیگ از حدود ۵.۵ میلیارد تومان شروع می‌شود و هر بازیکن بسته به نوع عملکرد و توانایی‌اش قرارداد می‌بندد. البته بازیکنان از این مبلغ قرارداد باید مبالغی را به کشور هند و فدراسیون ایران مالیات بدهند.

در این فصل ۳ لژیونر ایران گرانترین بازیکنان خارجی پروکبدی بودند که ۵ میلیارد و پانصد، ۳ میلیارد و پانصد و ۳ میلیارد دستمزد آنها برای یک فصل حضور در این‌ مسابقات بود. دو بازیکن دیگر ایرانی نیز مبالغ ۲ و یک میلیاردی دریافت می‌کنند و دستمزد سایر بازیکنان ایرانی زیر یک میلیارد است.

از مجموع ۲۴۰ ورزشکار حاضر در پروکبدی ۱۴ نفر آنها ایرانی هستند که ۱۷ درصد کل نفرات را تشکیل می‌دهند. در این لیگ از کشورهای سریلانکا، نپال، بنگلادش، کره جنوبی و کنیا هر کدام دو ورزشکار حضور دارند. سایر ورزشکاران از هند هستند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها