۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
شرکای مهم ایران در اروپا را بشناسید

جزییات مبادلات تجاری ایران و اروپا در سال ۲۰۲۲ اعلام شد که نشان از رشد ۸درصدی حجم کل تجارت نسبت به سال ۲۰۲۱ دارد.

فردای اقتصاد: دفتر آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) از رشد ۸درصدی تجارت اتحادیه اروپا با ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷عضو اتحادیه اروپا در این سال را ۵میلیارد و ۲۳۸میلیون یورو اعلام کرد. مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۱ بالغ بر ۴میلیارد و ۸۵۲میلیون یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سال ۲۰۲۲ با رشد ۷درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و از ۳میلیارد و ۹۳۱میلیون یورو در سال ۲۰۲۱ به ۴میلیارد و ۱۸۳میلیون یورو در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در سال ۲۰۲۲ نیز رشد ۱۵درصدی داشته و به یک میلیارد و ۵۵میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در سال قبل از آن ۹۲۱میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

بر این اساس، آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۲ بوده که حدود ۳۵درصد کل تجارت ایران با اتحادیه اروپا در این سال مربوط به آلمان بوده است. آلمان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد و ۵۸۲میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۲۷۸میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. مجموع تجارت این کشور با ایران یک میلیارد و ۸۶۰میلیون یورو بوده است.

ایتالیا با تجارت ۷۱۲میلیون یورویی دومین شریک تجاری ایران بوده و ۵۵۱میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۶۱میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

هلند با تجارت ۴۴۵میلیون یورویی در رتبه سوم قرار داشته است. این کشور در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۸۹میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۵۶میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار