۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
اینجا ارتفاع برف به ۷ متر رسید+ عکس

بنا به گفته کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش برف در رشته کوه دنا به ۷ متر رسیده که نسبت به میانگین بلند مدت افزایش داشته است.

تسنیم: ولی بهره‌مند اظهار داشت: میزان بارش برف در یخچال‌های رشته کوه دنا به ۷ متر رسیده و در دامنه‌های دهستان کاکان یعنی ارتفاعات سه گوش به یک و نیم متر رسیده است.

وی میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۶۳.۸ میلی متر عنوان کرد و افزود: میزان بارش‌های مدت مشابه ۴۴۷.۴ میلی متر بوده که ۱۱۶.۴ میلی متر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

بهره‌مند ابراز کرد: تاکنون ۷۴۲.۹ میلی متر بارش باران در یاسوج داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸۲.۳ و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۲۹.۱  میلی متر افزایش داشته است.

 رشته کوه دنا با داشتن بیش از ۵۰ قلعه بالای ۴ هزار متر مشتمل بر سه بخش یا جبهه شرقی، مرکزی و غربی بوده که بخش شرقی این رشته کوه از دهستان کاکان بویراحمد شروع و به گردنه بیژن در سی سخت خاتمه می‌یابد.

جبهه شرقی دنا شامل قلل کل گایونه، پازن پیر، رمسه، تاپو، قاش سرخل، نول جنوبی و نول شمالی، کل خرمن،کله قندی، نمک، برف کرمو  بوده و تمام این قله‌ها به جز قله کله قندی بالای ۴هزار متر ارتفاع دارند.
 

دنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها