۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
عملکرد بازار طلا و سکه در هفته پایانی بهمن / حباب سکه حدود ۷ میلیون تومان شد

سکه امامی در هفته پایانی بهمن‌ماه با ثبت رشد حدود ۱۲ درصدی، صدرنشین بازارهای داخلی شد.

فردای اقتصاد: در هفته گذشته سکه امامی با ثبت رشد حدود ۱۲ درصدی، صدرنشین بازارها شد. در روز پایانی هفته سکه امامی در محدوده ۲۸ میلیون تومانی معامله شد و در مقایسه با هفته قبل رشد چشمگیر ۱۱.۹۸ درصدی ثبت کرد. به این ترتیب جدی‌ترین رشد هفتگی سکه از هفته پایانی دی‌ماه رقم خورد.

حباب سکه امامی نیز طی هفته اخیر با بیش از پنج درصد رشد به حدود ۲۵ درصد افزایش یافت. بر این اساس، سکه امامی حدود ۶ میلیون و ۸۶۷ هزار تومان حباب دارد.

با این حال، گرم طلای ۱۸ عیار، کمترین رشد هفته اخیر در بازار ارز و طلا را ثبت کرد. قیمت این فلز ارزشمند در هفته‌ای که گذشت با ۴ درصد افزایش از دو میلیون و ۸۳ هزار تومان به دو میلیون و ۱۷۲ هزار تومان رسید. 

ربع سکه نیز با ۸ درصد افزایش قیمت از ۹.۲۵ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان رسید که می‌توان گفت حتی عرضه ربع ‌سکه در بورس کالا نیز نتوانسته مانع از افزایش قیمت این مسکوک شود. درصد حباب از قیمت ربع سکه هم در سطح ۴۸ درصد قرار گرفت که فاصله‌ای چهار میلیون و ۸۱۴ هزار تومانی با ارزش ذاتی مسکوک یاد شده ایجاد می‌کند. 

این روند صعودی در حالی رقم خورد که در بازارهای جهانی شاهد کاهش قیمت طلا بودیم اما افزایش انتظارات تورمی و رشد نرخ دلار، زمینه‌های لازم برای افزایش قیمت سکه را فراهم کرد. به ویژه آنکه محدودیت‌های خرید در بازار ارز، برای سکه وجود ندارد و به همین دلیل در زمان اوج گیری انتظارات، شاهد رشد قیمت بیشتر سکه نسبت به دلار هستیم.

در عین حال نزدیک شدن به روزهای پایانی سال سبب افزایش تقاضا برای خرید سکه به ویژه قطعات کوچکتر آن شده تا حباب قیمتی در این بازار افزایش یابد. البته با توجه به افزایش اخیر قیمت‌ها، انتظار می‌رود امسال تقاضا مربوط به سال نو در بازار سکه همانند سال‌های گذشته نباشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار