۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
واکنش تند ایران به اتهامات عجیب رئیس‌جمهوری آذربایجان

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۳۰ بهمن ماه به اظهارات جدید الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد.

این اظهارات در پی حادثه اخیر در سفارت جمهوری آذربایجان مطرح شده است.وی دیروز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد که عامل حمله به این سفارتخانه با نهادهای حکومتی ایران ارتباط داشته است.

در همین خصوص ناصر کنعانی در واکنش به این ادعا عنوان کرد: بهتر است از هرگونه پیشداوری، سیاسی‌سازی و تبلیغاتی کردن موضوع اجتناب شود.

کنعانی با بیان اینکه طرح رسانه‌ای تفسیرهای غیرحقوقی از این حادثه، اقدامی سازنده در مسیر پیگیری حقوقی و قضایی پرونده نیست، خاطرنشان کرد: همانطور که بارها توسط مسؤولان ذیربط جمهوری اسلامی ایران تأکید شد، پرونده در حال طی مراحل قانونی خود است و آنچه اطلاع رسانی شد، براساس اظهارات صریح ضارب است و طبیعتا همه ابعاد این رخداد تلخ در حال بررسی و رسیدگی دقیق و کارشناسانه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: همانگونه که در پیام‌های دیپلماتیک و تماس‌های مقامات ارشد سیاسی و قضایی دو کشور بیان شد، جمهوری اسلامی ایران آماده است تا نتایج تحقیقات را در اختیار طرف آذربایجانی قرار دهد و اطمینان داریم در فضای همکاری و اتخاذ رویکرد سازنده، در خصوص همه ابهامات و سؤالاتی که در ذهن مسؤولان جمهوری آذربایجان است، پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها