۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
نحوه استخدام کارمندان دولت تغییر می‌کند؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قرار است فردا دوشنبه (اول اسفندماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود

ایسنا: توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به این طرح زمان چندانی نمی‌برد، مجلس می‌تواند یک جلسه آن را نهایی کرده و به شورای نگهبان ارسال کند.

کیومرث سرمدی در رابطه با آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار گرفته است، تصریح کرد: این طرح از دو سال گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح بود و پس از بررسی به صحن علنی ارائه شد.

نماینده مردم اسدآباد افزود: بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن علنی مجلس در جریان بود که در قالب پیشنهادات نمایندگان چند اشکال به آن گرفته شد و بالاخره رئیس مجلس به رفع ابهام از این طرح تشخیص داد که توسط کمیسیون اجتماعی ابهامات و اصلاحات کلی لازم انجام شد و درحال‌حاضر در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد. بنابراین در صورت بررسی مجلس با توجه به اینکه رسیدگی به آن زمان چندانی نمی‌برد، می‌تواند طی یک جلسه نهایی شده و کلیات آن به شورای نگهبان ارسال شود.

سرمدی یادآور شد: همچنین در صورت تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس، به شورای نگهبان ارسال می‌شود که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شده و دولت باید آیین نامه اجرایی آن را نوشته و آن را اجرا کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از ابتدا بنا به دلایل مختلف تمایلی به عملیاتی شدن این طرح به صورت قانون نداشت و یک سری مقاومت هایی داشت، بیان کرد: از جمله دلایل دولت این بود که بار مالی این طرح بالاست و قابل تامین نیست و همچنین اطلاعات کامل و جامعی از تعداد نیروهای شرکتی و عناوین مختلف آنها وجود ندارد، اما با اصرار کمیسیون اجتماعی و مجلس این طرح رسیدگی شد که حال باید منتظر ماند تا در صورت قانون شدن دولت آیین نامه اجرایی آن را بنویسد و این موضوع را مدیریت کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    یعنی واقعا طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی تصویب میشه، خدا کنه، دعا کنید دوستان

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها