برنامه کامل شمارش معکوس ۱ اسفند ۱۴۰۱

شکست بورس از بازارها در بهمن

همراه با حسن رضایی‌پور کارشناس ارشد بازار سرمایه
۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
شکست بورس از بازارها در بهمن

بورس روز گذشته را می‌توان به نوعی جدال بین خریداران و فروشندگان قلمداد کرد که به دلیل شرایط و خبرهای روز گذشته، برتری نسبی را به خریداران ارائه کرد و در نهایت نماگرها توانستند کار خود را با بازدهی مثبت به پایان برسانند.

بورس روز گذشته را می‌توان به نوعی جدال بین خریداران و فروشندگان قلمداد کرد که به دلیل شرایط و خبرهای روز گذشته، برتری نسبی را به خریداران ارائه کرد و در نهایت نماگرها توانستند کار خود را با بازدهی مثبت به پایان برسانند. با این حال اما در انتهای بازار به جز تعداد اندکی از صنایع، مابقی با فشار بیشتر عرضه‌ها مواجه شدند. شاخص کل بورس طی معاملات امروز در انتهای کار بازدهی مثبت ۰.۵۶ درصدی را به ثبت رساند و شاخص هم‌وزن نیز که روز ضعیف‌تری را تجربه می‌کرد، با افزایش ۰.۴۱ درصدی همراه شد. ارزش معاملات اما همچنان در سطوح پایین خود باقی ماند و عدد ۳۹۳۶ میلیارد تومان را ثبت کرد که در کنار این موضوع، خروج پول ۲۷۲ میلیارد تومانی، هرچند با شدت کمتر نسبت به روزهای قبل، تداوم یافت.

در شمارش معکوس امروز همراه با حسن رضایی‌پور، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به بررسی دلیل جاماندگی بورس از صعود بازارها در بهمن ماه پرداختیم. رضایی‌پور اعتقاد داشت که دلیل اصلی عدم استقبال سرمایه‌گذاران به بورس تهران در ماه بهمن، به فرصت‌های کسب سود بدون ریسک در بازارهای دیگر همچون دلار ارتباط دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    سلام