۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
اطلاعیه جدید ارزی روی شیشه صرافی‌ها

ازدحام در مقابل صرافی‌ها و شعب ارزی بانک‌ها در میدان فردوسی به حدی امروز قابل توجه بود که هر رهگذری به سمت این ازدحام می‌رفت و خودبه‌خود این علامت سوال از مقابل ذهن او می‌گذشت که چه شده است و چرا تقاضای خرد افزایش یافته است.

خبرآنلاین: مشاهدات میدانی از صف مقابل یکی از شعب ارزی بانک‌ها در میدان فردوسی، حکایت از این داشت که آن عده‌ای که برای خرید ارز آمده‌اند، نه مسافر بودند و نه دانشجو و نه تاجر، بلکه گروهی بودند که می‌خواستند روی کارت ملی خود، از سهمیه ارزی استفاده کنند.

آن طور که در گزارش‌ها دیده می‌شود، اجاره کارت ملی به دو میلیون تومان هم رسیده است.

یکی از کسانی که در صف خرید ارز ایستاده بود، به خبرنگار ما گفت: مدت زیادی است که در صف ایستاده‌ام و کارت ملی ما را گرفته‌اند و قرار است روی کارت ملی سهمیه ارزی دریافت کنم.

او عنوان کرد: البته می‌گویند بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دلار نمی‌دهیم و این در حالی است که قرار بود سهمیه ارزی هر فرد ۵ هزار یورو باشد.

وی در مقابل سوال یکی از رهگذران که از او پرسید هر دلار را چند می‌خرید، گفت: قیمت صرافی پایین تر از قیمت بازار است.

دلار چه می‌شود؟

در این میان، فرد دیگری که در صف خرید ارز دولتی ایستاده بود، به خبرنگار خبرآنلاین گفت: قبلا از یک صرافی دیگر که دولتی بود، ارز می‌گرفتم، اما آن می‌گوید ارز نمی‌دهیم. صرافی بانکی هم رفتم، گفت نداریم.

او با بیان این‌که حالا به این‌ شعبه بانک آمدم تا بلکه بتوانم ارز بگیرم، عنوان کرد: می‌گویند به زودی تصمیمات جدید ارزی ابلاغ می‌شود.

معاملات دلار و یورو در بازار متشکل ارزی متوقف شد

البته نکته‌ای که متقاضیان ارز سهمیه‌ای عنوان می‌کردند، اطلاعیه‌ای بود که به روی شیشه صرافی‌ها زده شده بود که از امروز و تا اطلاع ثانوی معاملات دلار و یورو در این بازار متوقف شده است.

بنا به اطلاعیه شماره ۶۸ مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران، با توجه به راه‌اندازی قریب‌الوقوع مرکز مبادله ارز و طلا ایران و انتقال تمامی مصارف ارزی خدماتی (حواله و اسکناس) به این مرکز از امروز دوشنبه مورخ یکم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ انجام معاملات دلار و یورو در بازار متشکل ارزی ایران متوقف می‌شود. لازم به ذکر است بر اساس اعلام بانک مرکزی کارگزاران خریدار ارز از بازار متشکل ارزی ایران که تا کنون اقدام به فروش ارز خریداری شده، نکرده‌اند، مکلفند نسبت به فروش آن طبق ضوابط ابلاغی اقدام کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها