۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
این فرودگاه عجیب حتی یک پرواز هم ندارد!

مدیر فرودگاه بین‌المللی زنجان می‌گوید: ساخت چنین فرودگاهی در حال حاضر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. ظرفیت روزانه ۴۰ پرواز هم دارد ولی متأسفانه از این ظرفیت در استان به نحو احسن استفاده نمی‌شود و بخش خصوصی ضعیف عمل می‌کند.

تسنیم: فرودگاه زنجان در جاده قدیم زنجان به اردبیل و 15 کیلومتری شمال‌غربی این شهر قرار دارد که به عنوان یک ظرفیت مهم نقش بسزایی در توسعه همه جانبه استان دارد و می‌تواند یکی از فرودگاه‌های فعال کشور از نوع داخلی باشد که طبق گفته مدیر فرودگاه زنجان، این فرودگاه ظرفیت و قابلیت 40 پرواز را در طول شبانه‌روز دارد.

این فرودگاه یکی از مجهزترین فرودگاه‌های هم‌سطح خود در کشور محسوب می‌شود که مجموعه‌های مورد نیاز یک فرودگاه مرز هوایی و تجهیزات مورد نیاز را داراست به صورتی که استارت عملیات اجرایی آن در سال 69 زده شده و در سال 79 مورد افتتاح قرار گرفته و از سال 1390 نیز شروع به فعالیت کرده است.

اگرچه در خصوص جانمایی غلط این پروژه حرف و حدیث‌هایی وجود دارد که پیشتر این رسانه در گزارشی مشروح در زمینه جانمایی غلط این پروژه بزرگ و استراتژیک پرداخته است؛ اما موضوعی که در این گزارش به آن پرداخته خواهد شد، موضوع عدم استفاده درست از این ظرفیت بالقوه استانی است که متأسفانه این پتانسیل به چند پرواز مناسبتی، در طول سال ختم شده است.

اواسط سال گذشته بود که افشارچی پس از معارفه به استانداری زنجان، وعده احیای فرودگاه زنجان را داد و اعلام کرد برنامه‌های ویژه‌ای برای احیای فرودگاه دارد و حتی اعلام کرد که پروازهای فرودگاه فقط نباید به پروازهای مسافربری ختم شود. وی اسفند ماه سال گذشته هم اذعان کرد از ظرفیت و پتانسیل فرودگاه زنجان استفاده بهینه نشده است. حتی وی مدعی شد که بنده به عنوان استاندار برای این کار انرژی بسیاری گذاشته‌ام تا پروازها برقرار شود.

در همین راستا مشکل هم تا حدودی حل شد؛ پرواز یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی با تعداد محدود از اواسط اسفند ماه سال گذشته از سر گرفته شد و هفته‌ای دو بار این پروازها از زنجان – مشهد و بالعکس برقرار شد اما این پروازها بعد از چند ماه بازهم متوقف شد.

در همین راستا محمد قاسمی مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: فرودگاه زنجان فرودگاه بین‌المللی است و ظرفیت روزانه 40 پرواز هم دارد ولی متأسفانه از این ظرفیت در استان به نحو احسن استفاده نمی‌شود و بخش خصوصی ضعیف عمل می‌کند.

وی گفت: برقراری پرواز بر عهده فرودگاه نیست. وظیفه فرودگاه فراهم کردن بستر پرواز است که طی دو سال گذشته پروازهای رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و حجاج زنجانی نیز در این فرودگاه انجام شده و ما آمادگی این را داریم بازهم بستر این پروازها را برقرار کنیم.

مدیر فرودگاه زنجان گفت: مشکل اینجاست باید مسئولان و همینطور شرکت‌های خصوصی به ویژه شرکت‌های حوزه گردشگری فکر و چاره‌ای برای پروازهای مسافربری داشته باشند که متأسفانه بخش خصوصی در زنجان عملکرد خوبی ندارد. حداقل این است که این فرودگاه باید سه پرواز زنجان - مشهد، دو پرواز زنجان - کیش، چند پرواز به عتبات عالیات و حداقل یک پرواز به ترکیه داشته باشد ولی با کمال تأسف این موضوعات مغفول مانده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    فرودگاهی که به زور نماینده مجلس ساخته شد بدون هیچ فکر و بررسی اقتصادی
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    اگر این فرودگاه در میانه ساخته می‌شد مورد استفاده قرار می گرفت

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها