۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
سفر خارجی مهم شمخانی برای اجرای یک سند امنیتی

وزیر امور خارجه در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق از سفر قریب الوقوع علی شمخانی به این کشور به منظور امضای سند همکاری امنیتی با عراق خبر داد.

فارس: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار روز پنجشنبه چهارم اسفند با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را با طرف عراقی مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، از تلاش‌های الاعرجی برای مدیریت موضوعات امنیتی در مرزهای دو کشور، تشکر کرد و ضمن اعلام حمایت همیشگی ایران از عراق پیشرفته و با ثبات، از اینکه دو کشور موفق به تشکیل کمیته عالی امنیتی برای رفع برخی نگرانی‌های موجود در اقلیم کردستان عراق شدند، ابراز خرسندی کرد و از سفر قریب الوقوع علی شمخانی به عراق به منظور امضای سند همکاری امنیتی با عراق خبر داد.

امیرعبداللهیان، حضور هرگونه جریانات ضدانقلاب و جدایی طلب در اقلیم کردستان را غیرقابل قبول خواند و این مسئله را موجب ایجاد تهدیدات علیه کشورمان، عراق و حتی اقلیم کردستان اعلام کرد. 

وزیر امور خارجه ضمن تشریح تعاملات منطقه‌ای ایران، آخرین وضعیت مذاکرات برجام و سایر موضوعات منطقه‌ای را به اطلاع طرف عراقی رساند.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برخی توطئه های اخیر جهت ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران را توهم خواند.

الاعرجی در تشریح اهمیت تعاملات منطقه‌ای، تأکید کرد که اگر تعاملات  بین کشورهای منطقه به شکل گسترده وجود داشته باشد، جایی برای حضور بیگانگان در منطقه باقی نمی‌ماند. 

مشاور امنیت ملی عراق، وجود هرگونه تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران از داخل عراق را غیرقابل قبول و مردود خواند و ضمن پاسداشت یاد سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، بر ضرورت نهایی شدن پرونده ترور غیرانسانی این شهدا، تأکید کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها