۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
چگونه «همدلی» را  در تیم خود تقویت کنیم؟

فردای اقتصاد: پرورش فرهنگ همدلی، کلید ایجاد اعتماد در تیم شما است. نشریه هاروارد بیزنس ‌ری‌ویو چند تمرین ارایه کرده است که می‌تواند به تیم شما کمک کند تا اعضای آن به طور جمعی شفقت و درک عاطفی را تمرین کنند:

۱- دور تقدیر:  یک نفر جمله زیر را در مورد یک همکار تکمیل می‌کند و سپس نفر بعدی را تگ می‌کند، یا نفر بعدی برای ادامه این دور داوطلب می‌شود: « آنچه در مورد تو تقدیر می‌کنم، ... جان، این است که...»

۲. کامل کردن جمله: از افراد بخواهید که یکی از این جملات را به صورت شفاهی یا کتبی تکمیل کنند: "شفقت زمانی سخت‌تر است که..." یا "من دیروز تفاوتی ایجاد کردم وقتی..." یا "من هر روز در تیم حاضر می‌شوم زیرا..."

۳. دایره‌های مرحله به مرحله: همه افراد را گرد هم در یک دایره جمع کنید و از آنها بخواهید وقتی با یک جمله موافق هستند به جلو حرکت کنند (یا دست خود را بالا ببرند). پس از هر عبارت، از افراد بخواهید به دایره اصلی برگردند یا دست خود را پایین بیاورند. با یک جمله سطحی‌تر شروع کنید («اگر ساحل را به کوهستان ترجیح می‌دهید وارد دایره شوید»)، سپس به تدریج میزان آسیب‌پذیری بیشتری را در پرسش‌ها مطرح کنید: («اگر احساس می‌کنید در بعضی روزها از کفایت لازم برخوردار نیستید یک قدم به جلو بردارید.»)

۴. یادداشت‌های شخصی: کارت‌های یادداشتی را برای کارمندان تهیه کنید تا از آنها برای به رسمیت شناختن افراد، ابراز قدردانی‌شان‌ به آن‌ها یا تصدیق یک رویداد عاطفی استفاده کنند. کارمندان دورکار هم می‌توانند کارت‌های خود را پست کنند یا از کارت‌های الکترونیکی استفاده کنند.

منبع: HBR

نویسندگان متن کامل: کریستین پوراث و آدرینه بویسی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار