۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
اولین خبر از جلسه ویژه دولت و مجلس درباره بازار ارز

رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نیازمند یک هماهنگی جدی و قوی بین مجلس و دولت برای ساماندهی بازار ارز هستیم.

ایسنا: محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: باتوجه به اهمیت مسائل ارزی در کشور که لازمه یک هماهنگی جدی و قوی بین دولت و مجلس برای سامان دادن این بازار است، امروز از ساعت ۸ صبح تا این لحظه، مجلس با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی جلسه غیرعلنی داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: به جمع بندی‌های خوبی در این جلسه رسیدیم. ان شاءالله با هماهنگی شکل گرفته و اقدامات و حرکت‌های دولت بر این مشکل فائق خواهیم آمد.

در همین رابطه بخوانید: اولین اقدام دولت و مجلس برای کنترل بازار ارز

قیمت‌های دلار در فضای مجازی غیرواقعی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و آن قیمت‌هایی که در فضای مجازی و در جاهای دیگر وجود دارد غیر واقعی است.

محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم درباره جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس اظهارکرد: این جلسه با حضور آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور، آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی و آقای خاندوزی وزیر اقتصاد برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه دولت گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس در رابطه با بازار ارز کشور ارائه داد و سپس چند تن از نمایندگان و همچنین نماینده‌هایی از کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه در این باره صحبت کردند و سوالاتی را مطرح کرده که تیم اقتصادی دولت به آن پاسخ دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری اظهارکرد که در ابتدای دولت سیزدهم مشکلاتی وجود داشته که به مرور زمان این مشکلات در حال کاهش یافتن است و به زودی در بازار ارز نیز شاهد حل مشکل و ثبات خواهیم بود.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و آن قیمت‌هایی که در فضای مجازی و در جاهای دیگر وجود دارد غیر واقعی است.

وی ادامه داد: آقای خاندوزی وزیر اقتصاد نیز گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس ارائه داد و بیان کرد که پشت پرده اختلالات بازار ارزی شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد.

میرتاج الدینی در پایان گفت: قرار شد که مجلس و دولت جلسات مشترکی درباره بازار ارزی سکه و طلا و همچنین وضعیت اقتصادی کشور برگزار کنند و دولت نیز از مشورت‌های اقتصادی مجلس در راستای ثبات‌سازی اقتصاد استفاده کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    ضمن خسته نباشید خدمت نمایندگان محترم و خادم ملت ایران. شیرینی و میوه یادت نره بزنید.نهارم ک خدمت سید محرومان هستید تو رو خدا نرید خونه کلی تدارک دیدن.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها