۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
پول نفت به سفره صندوق توسعه نمی‌آید؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی مخالفت کردند.

ایسنا: در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بند الف تبصره ۱، مالک شریعتی نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، این پیشنهاد را مطرح کرد که سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۴۲ درصد شود.

در لایحه دولت آمده است که «سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۴۰ درصد تعیین می‌شود»

در جریان بررسی این پیشنهاد، میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام مخالفت گفت: ان شاءالله با تعامل مجلس و دولت بودجه ای به تصویب رسیده که حداقل مغایرت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه با افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی، درآمد دولت کم می شود، گفت: منابع در جداول بسته شده است لذا اگر سهم صندوق توسعه ملی اضافه شود به معنای کاهش درآمدهای دولت است در این شرایط باید جلوی مصارف گرفته شود حال اینکه مصارف دیده شده در بودجه اجتناب ناپذیر و حداقلی است.

میرکاظمی همچنین با بیان اینکه در صادرات نفت به خاطر تحریم محدودیت داریم، گفت که برنامه ششم در طول ۱۴۰۲ جاری نیست؛ لایحه برنامه هفتم در دولت در حال بررسی است.

در نهایت نمایندگان مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha