۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
عصای موسی در دست بابک حمیدیان

نام بابک حمیدیان برای بازی در نقش حضرت موسی به زبان‌ها افتاده؛ موضوعی که معاونت سیما از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

در ۱۱ ماه اخیر معاونت سیما بیشتر سریال‌های تولیدی دوره مدیریت گذشته را روی آنتن برد؛ مجموعه‌های فصلی و سریال‌هایی که در میانه راه و پایان کار بودند. البته به واسطه نظارت بیشتر، در این مدت برخی از تولیدات و نگارش فیلمنامه‌ها هم متوقف شد.

حالا معاونت سیما بعد از ۱۱ ماه خبر داده که هر ماه قرار است قرارداد تولید ۵ سریال بسته شود؛ موضوعی که جزئیات بیشتری از آن اعلام نشده، اما به‌نظر می‌رسد سریال‌هایی، چون فصل دوم «مستوران»، «عشق کوفی» که هر دو از تولیدات اوج است و همچنین فصل چهارم «نون. خ» سعید آقاخانی و «ترور» و «شهباز» جزو این مجموعه‌ها باشند.

«سلمان فارسی» در کلیسای جامع دمشق

در میان سریال‌هایی که تولیدشان شروع شده یا از نیمه گذشته، سریال‌های ویژه – الف قرار دارند. «سلمان فارسی» داوود میرباقری که تولید آن از نیمه گذشته، سازندگانش برای ادامه کار به شاهرود رفته‌اند. با آماده‌سازی دکورهای لوکیشن کلیسای جامع دمشق در شاهرود، تصویربرداری سکانس‌های این بخش آغاز شد.

قرار است عوامل سریال سلمان فارسی حدود ۲ ماه در این لوکیشن مستقر باشند. سلمان فارسی که نگارش اولیه آن در ۱۳۷۸ به پایان رسیده بود، پس از وقفه‌ای ۲۰ساله در دی‌ماه ۱۳۹۸ در کرمان کلید خورد. قشم، شاهرود، جلفا، رود ارس، شهرک غزالی، سواحل مازندران، شهرک سینمایی نور و... از مکان‌هایی بودند که ظرف ۲ سال گذشته فیلمبرداری در آنجاها صورت گرفت.

روزهای شلوغ سریال‌سازی اوج

زمانی تنها معاونت سیما یا سیمافیلم بودند ک دستور تولید سریال‌ها را داشتند، حالا دیگر سازمان‌ها هم دست به‌کار شده‌اند که این موضوع می‌تواند به واسطه تعامل و تنوع در کار برای رسانه ملی هم یک امتیار باشد و هم می‌تواند منتقدانی را داشته باشد به‌خاطر درآمدزایی و ... سازمان اوج که در سال‌های اخیر در فیلمسازی توانسته موفقیت‌هایی را به‌دست بیاورد و کارنامه پر و پیمانی از تولید فیلم داشته باشد، حالا در تولید سریال‌های تلویزیونی پیشقدم شده است.

به جز سریال «مستوران» که فصل اول آن روی آنتن رفته و قرار است فصل دومش هم به نمایش دربیاید «عشق کوفی» هم از محصولات اوج است؛ سریالی که تصویربرداری‌اش همزمان با شروع محرم آغاز شده و حسن آخوندپور کارگردانی آن را برعهده دارد.

«عشق کوفی» قرار است روایتگر یک عشق در کوفه سال ۶۱ هجری قمری باشد و ماجرای آن تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا (ع) ادامه پیدا کند. شبنم قربانی و سعید شریف ۲ بازیگر اصلی این سریال هستند و به‌تازگی تصویری از لعیا زنگنه در این سریال منتشر شده است.

مینی‌سریال «ترور»

اوایل تیرماه بود که مؤسسه فرهنگی- هنری اندیشه شهید آوینی اعلام کرد با مشخص شدن کارگردان، مینی‌سریال «ترور» در مرحله تولید قرار گرفت. «ترور» موضوع ترور «شهید حاج قاسم سلیمانی» را به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی حامد عنقا به تصویر می‌کشد.

«نون. خ» برای ۱۴۰۲

تولید فصل چهارم «نون. خ» قرار بود در چند برهه زمانی کلید بخورد، اما بنا به دلایل مختلف به تعویق افتاد. حالا مدیران کنونی سازمان تصمیم گرفته‌اند این سریال به آنتن سال آینده برسد و یکی از سریال‌هایی که به‌احتمال زیاد قراردادش بسته شده، «نون. خ» سعید آقاخانی است؛ سریال طنزی که عنوان شده در ۳ فصل قبلی پربیننده بوده است.

حالا حسن معجونی هم به جمع بازیگران سریال اضافه و عنوان شده این فصل در ۳۰ قسمت ساخته می‌شود. یکی از سریال‌هایی که تولیدش در شبکه ۵ ادامه دارد، «شهباز» است.

حمیدرضا لوافی کارگردانی این سریال را در ۳۰ قسمت برعهده دارد؛ سریالی معمایی و امنیتی که به‌نظر تولید این نوع سریال‌ها در شبکه‌های تلویزیونی جزو محورهای اصلی مدیران قرار گرفته است. آرش مجیدی، رضا داوودنژاد، علیرضا آرا، نیما نادری و سیروس همتی از بازیگران اصلی «شهباز» هستند.

آغاز صداگذاری «آزادی مشروط»

به جز سریال‌هایی که در مدیریت کنونی جبلی تولیدشان آغاز شده، سریال‌هایی هم در نیمه راه هستند. «آزادی مشروط» هم سریال طنزی است که مسعود ده‌نمکی کارگردانی آن را برعهده دارد. نگارش فیلمنامه سریال توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی براساس طرحی از مسعود ده‌نمکی انجام شده است. صداگذاری این سریال شروع شده و با پایان سریال به‌احتمال زیاد پاییز امسال روی آنتن می‌رود.

«پریزاد»، «ملک سلیمان» و «بچه مهندس» در بلاتکلیفی

در کنار این سریال‌ها، پروژه‌هایی هستند که خبر تولیدشان در زمان ریاست قبلی سازمان شنیده می‌شد و حالا سرنوشت‌شان مشخص نیست. «سرزمین پریزاد» به کارگردانی محمدرضا ورزی یکی از این سریال‌هاست.

«ملک سلیمان» شهریار بحرانی هم هنوز تکلیفش مشخص نیست. علاوه بر این، سریال‌هایی، چون فصل پنجم «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری و «مهیار عیار» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید هم در این فهرست دیده می‌شود.

البته سریال‌هایی، چون «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی که تولیدش تمام‌شده در نوبت آنتن است که گفته می‌شود شهریورماه به نمایش درمی‌آید. «طلاق» هم ازجمله سریال‌هایی است که در جدول پخش قرار گرفته، اما خبری از پخش سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری نیست. مشخص نیست عیاری می‌تواند با رایزنی، این سریال را که نزدیک به ۳ سال برای ساختش وقت گذاشته به آنتن برساند یا نه.

همکاری حمیدیان با پروژه «حضرت موسی»

از دیگر سریال‌های ویژه الفی که پرونده‌اش در دوره ریاست جبلی ادامه پیدا کرد، «سریال موسی (ع)» است؛ سریالی که با تغییر ۲ کارگردان به ابراهیم حاتمی‌کیا رسید و محمود رضوی، تهیه‌کنندگی آن را عهده‌دار شد.

حالا نام بابک حمیدیان برای بازی در نقش موسی به زبان‌ها افتاده؛ موضوعی که معاونت سیما از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. البته با توجه به همکاری حمیدیان و حاتمی‌کیا در پروژه‌های گذشته، این احتمال وجود دارد که حمیدیان با پروژه حضرت موسی همکاری کند.

زمانی که قرار بود این سریال در زمان حیات فرج الله سلحشور و بعدها جمال شورجه تولید شود، نام بازیگرانی، چون محمدرضا فروتن و سروش صحت در آن به چشم می‌خورد.

تا به حال بازیگران بسیاری نقش پیامبران را بازی کرده‌اند که می‌توان به بازی مرحوم فرج‌الله سلحشور در نقش ایوب پیامبر (ع)، مصطفی زمانی در نقش حضرت یوسف (ع) و محمود پاک نیت در نقش حضرت یعقوب (ع)، امین زندگانی در نقش حضرت سلیمان (ع) اشاره کرد.

منبع: همشهری

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار