۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا درباره خرید سکه و طلا

بازار ارز این روزها ملتهب است و همه توجه‌ها به نرخ‌هایی است که در فضای مجازی منتشر می‌شود.

ایرنا نوشت: در هر جای شهر که باشید افراد خبر از افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها می‌دهند و به یکدیگر توصیه می‌کنند که برای حفظ ارزش سرمایه خود، آن را به دلار تبدیل کنند. اما لازم است افراد توجه داشته باشند که خرید در شرایط موجود منطقی است یا نه؟

علاوه بر تجربه تاریخ کاهش قیمت دلار طی هفته‌ها و روزهای گذشته مسوولان و دست اندرکاران از جمله مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی هفته گذشته تاکید کرد که فرآیند تجاری کشور کاملا شفاف است و وضعیت تجارت کشور بهبود یافته است و نرخ‌هایی که اعلام می‌شود کاملا حباب است.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی تامین نیازهای ارزی واردات نسبت به سال گذشته گفت: نمونه مشابه بازار ارز کنونی را در بازار سهام مرداد ۹۹ شاهد بودیم، بنابراین باید از رفتارهای هیجانی و واکنش به این وقایع پرهیز کرد تا متضرر نشویم.

تاکید بر پرهیز از رفتارهای هیجانی در بازار ارز مختص به مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی نبود، امیر هامونی مدیر پروژه مرکز مبادلات ارز و طلای ایران نیز شب گذشته بر این امر اذعان داشت و گفت: منابع به حد کافی در اختیار داریم و نیازهای واقعی پاسخ داده می‌شود، بنابراین طبیعی است که برخی با نگاه سفته بازانه ورود کنند.

سرمایه‌گذاران و متقاضیانی ارز که تقاضای آنها رسمی و مولد نیست، احتیاط زیادی کنند و نوسانات این روزها را در نظر گیرند، زیرا احتمال نوسانات کاهشی و منفی شدن بازار بسیار زیاد است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره افزایش قیمت سکه و طلا گفت:

شرایط موجود ناشی از نوسانات بازار ارز و عدم عرضه سکه در بازار است. عرضه سکه و ارز در بازار باید توسط بانک مرکزی مدیریت شود.

هم اکنون خرید و فروش طلا و سکه در بازار انجام نمی‌شود و با توجه به ثبات قیمت وجود ندارد بسیاری از فعالان بازار متضرر شدند و حضور بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز و عرضه نیم سکه و سکه کامل تاثیر بسزایی دارد.

حباب سکه برابر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و براین اساس به مردم توصیه می‌کنیم مصنوعات طلا خریداری کنند چون ممکن است حباب کاذب باشد و با انتشار خبر و عرضه سکه کل حباب تخلیه شود و متضرر شوند.

مصنوعات طلا از این جهت مقرون به صرفه است که نسبت به حباب سکه یک سوم هزینه اجرت ساخت می‌شود و در شرایط فعلی خرید سکه باید مدیریت شود.

پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در روزهای آینده سخت است زیرا باید تغییرات قیمت در انس جهانی طلا و بازار ارز مورد ارزیابی قرار گیرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    لطفا توصیه نکنید .مردم دیگه خودشون اقتصاددان هستند ...حباب حبابه ولی کاری کردید که این حباب‌ها شدن بالون
  • مهدی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    چون گفته نخرید حتما حتما دو یا سه برابر خواهد شد قیمت سکه و طلا پس مردم هر چه میتوانید بخرید
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    ملت بخرید ضرر کردید پای من
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    گول نخورید فقط بخرید اینها خودشون میدانند که گران میشه برای اینکه سرعتش را کم کنند دست به این شیوه ها میزنند دلار میرود روی پایه ۷۰ تومن
  • فاطمه IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    ولی دیگه قیمت طلا و سکه ارز به قیمت قبل برنمی گرده مگه چقدر می خواد پایین بیاد.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    خدا لعنت کنه اونای که باعث این همه گرونی شدن ،خیلی ها پول خریدن خوراک روزانشونم ندارن اونی که طلا یادلار میخره ودیگران تشویق به خریدن میکنه جیبش پره وگرنه که پول کارگری به پیازو سیب‌زمینی هم نمیرسه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها