۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
فوری/ یک مدرسه دیگر به مسمومیت‌ها اضافه شد

روز گذشته دبستان فرشتگان واقع در منطقه یک بروجرد هم شاهد مسمومیت دیگری این بار برای دانش‌آموز دختر پایه ابتدایی بود؛ اتفاقی که به گفته والدین یکی از دانش‌آموزان مصدوم، نزدیک به ۶۰ دانش‌آموز را روانه بیمارستان کرد.

هم میهن:

 تعداد زیادی از دانش‌آموزان هم که با علائم تهوع و سرگیجه مواجه شده بودند، در حیاط مدرسه از سوی تکنسین‌های اورژانس با سرم به صورت سرپایی درمان شدند. آقای «ک» پدر یکی از دانش‌آموزان دختر کلاس چهارم است که درباره اتفاق روز گذشته به هم‌میهن توضیح می‌دهد. به گفته او و به نقل از دخترش، زنگ تفریح آخر دانش‌آموزان در حیاط مدرسه بودند که یکی از دانش‌آموزان سرش گیج می‌رود و روی زمین می‌افتد. بعد از آن بویی در مدرسه می‌پیچد که همه آن را احساس می‌کنند. بویی شبیه نارنگی خراب شده یا گندیده. بعد از آن مدیر و ناظم که متوجه بو شده بودند، دانش‌آموزان را به سمت کلاس‌های درس هدایت می‌کنند. اما بو در کلاس‌ها شدیدتر بود. به همین دلیل دوباره دانش‌آموزان به حیاط مدرسه برده می‌شوند.
«ح» دانش‌آموز کلاس چهارم این مدرسه در توضیح بیشتر می‌گوید که بعد از رفتن به حیاط، خیلی از دانش‌آموزان دچار استفراغ می‌شوند. مدیر با اورژانس تماس می‌گیرد. اوضاع آنقدر وخیم شده بود که دانش‌آموزان نمی‌توانستند سرپا بایستند، به همین دلیل برایشان فرشی روی زمین پهن می‌کنند و با آمدن نیروهای اورژانس تعداد زیادی از دانش‌آموزان که به ۶۰ نفر می‌رسیدند با ۴ تا ۵ آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شوند. هر آمبولانس نزدیک به ۱۰ دانش‌آموز را سوار می‌کند. مابقی اما روی همان فرش پهن شده در حیاط، درمان و برایشان سرم زده می‌شود. حالا هم خبر می‌رسد که تعدادی از این دانش‌آموزان کارشان به بستری رسیده است. مدرسه فرشتگان ۹ کلاس درس دارد و بیشترین بو، در کلاس‌های پنجم و ششم به مشام رسید. این دختر دانش‌آموز می‌گوید که فقط در کلاس آنها کسی از حال نرفته است و بقیه کلاس‌ها یکی دو نفر، از حال رفته‌اند.
پدر این دانش‌آموز هم می‌گوید که مسئولان مدرسه هیچ توضیحی به آنها نداده‌اند و سعی در مدیریت ماجرا کرده‌اند. حتی مدرسه برای امروز – دوشنبه- هم دایر است و در گروهی که در فضای مجازی دارند به والدین اعلام کرده‌اند که هیچ‌کدام از والدین حق ورود به مدرسه را ندارند و نمی‌توانند دانش‌آموز را در داخل مدرسه همراهی کنند. آنها حتی موضوع را منکرشده و اعلام کرده‌اند که این اتفاق به دلیل ترس بچه‌ها رخ داده. اما ترس برای یکی دو دانش‌آموز است نه ۶۰ نفر از آنها. اما برای پدر این دانش‌آموز سوال است که اگر مسئله مسمومیت با گازی باشد، این گاز وسایل مدرسه از جمله نیمکت‌ها را آلوده نکرده است؟ دانش‌آموزان روی همین نیمکت‌ها غذا می‌خورند و ممکن است حضورشان در مدرسه خطرناک باشد. پدر این دانش‌آموز از اینکه مدرسه تعطیل نشده است انتقاد می‌کند. او می‌گوید که یکی از اقوام ما دانش‌آموز دبیرستان احمدیه بروجرد است و در پی مسمومیت اخیر، ۴ روز از بستری شدنش در بیمارستان می‌گذرد و هنوز ترخیص نشده است.
پیگیری‌های هم‌میهن برای ارتباط با مسئولان درمانی بروجرد اما به نتیجه‌ای نرسید. با این حال یکی از پزشکان اورژانس در بیمارستان شریعتی بروجرد که مداوای گروهی از دانش‌آموزان مسموم را به عهده داشته می‌گوید که بیشتر دانش‌آموزان با علائم سردرد، مشکلات تنفسی، بی‌حالی و حالت تهوع و افت فشار مراجعه کرده‌اند. برخی از آنها هم دچار استرس شدیدی شده بودند. گروه بزرگی از این دانش‌آموزان مربوط به مدرسه ۱۵ خرداد بودند. این پزشک می‌گوید که باید دانش‌آموزان بدحال بررسی‌های جدی شوند و برای آزمایش سم‌شناسی به آزمایشگاه‌های معتبری در تهران یا مرکز استان فرستاده شوند. در کنار همه اینها هم او می‌گوید در پی اتفاقات روز گذشته، نیروهای امنیتی در بیمارستان حضور داشته و پیگیر دلیل این رخداد بودند. آنها از دانش‌آموزان ماجرا را بررسی می‌کردند و بیشتر به دنبال این بودند که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    والدین دخترها گروهی و نوبتی وصدالبته اگه شدنی هست به طور مخفیانه باید در سراسر کشور در اطراف مدارس نگهبانی بدن تا این گروه ضد‌ علم توسط مردم دستگیر بشن
  • محمدرضا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    والدین دانش آموزان ،گروهی در اطراف مدارس سراسر کشور نگهبانی بدن تا کسانی که این کار هارو می کنند توسط مردم دستگیر بشن،دولت اگه کاری می کرد تا حالا باید می‌کرد صحبت امنیت ملی در میونه.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    ایشالا بزودی دستشون رو بشه وبه سزای اعمالشون برسندحقش اعدام
  • Shrrsba6@gmail.com IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    با انشالله ماشالله گفتن کار درست نمیشه سریعا باید پیگری و مجازات آملان انجام بشه
  • ایران IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    این فیلم ها و حرکات فقط از یک تفکر خاص بر می آید، اگر این اتفاق تکرار شود و جان بچه ها در معرض خطر باشد باید مدارس را غیر حضوری کرد.‌ تامین امنیت وظیفه حکومت است، چطور تا الان عوامل این کار را نگرفته اید؟

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها