۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
چگونه به جنگ اضطراب شغلی برویم؟

فردای اقتصاد: اضطراب به معنای نگرانی مداوم از بروز بدترین سناریو، ترس مزمن نسبت به اشتباهات و مقایسه دایمی خویش با دیگران، تجربه سخت بسیار شایعی است. اگر شما فردی با دستاوردهای بالا هستید که درگیر اضطرابید، می‌توانید با استفاده از این توصیه‌های نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو برای این مشکل، راه حلی عملی بیابید:

اضطراب را به متحد خود تبدیل کنید

از خود پرسش‌هایی کاوشگرایانه از این دست بپرسید: «دقیقا چه چیزی من را نگران کرده است؟»، «آیا دلیل آن یک شخص هست، یک موقعیت هست یا یک نتیجه بالقوه؟»، «چرا نسبت به آن مضطرب هستم؟» وقتی که منبع اضطراب خود را یافتید، می‌توانید با قصد و تمرکز بیشتری به آن پاسخ دهید.

شفقت به خود را تمرین کنید

رویکرد مثبت‌تری نسبت به خودتان داشته باشید و این کار را از طریق محبت به خود انجام دهید به جای آنکه مدام خود را مورد قضاوت قرار دهید. با این کار احساس بهتری خواهید داشت، واضح‌تر فکر خواهید کرد و از تله‌های ذهنی فرار خواهید کرد.

جنبه طنز وقایع را ببینید

آیا اشتباه تایپی شما واقعا باعث اخراج شما خواهد شد؟ آیا فقط تقصیر شماست که شرکت شما به اهداف فروش خود نرسیده است؟ البته که نه! اگر بتوانید پوچی این تصورات را بپذیرید و اجازه دهید فقط شما را سرگرم کند، رها خواهید شد.

مراقبه هدایت شده را امتحان کنید

سحر و جادو زمانی اتفاق می‌افتد که مدتی برای مکث و تنظیم مجدد خود وقت بگذارید. سعی کنید در مورد سخنان شخص دیگری مدیتیشن کنید. این کار چیزی غیر از افکار خودتان به شما می‌دهد تا روی آن تمرکز کنید.

به افکار منفی نه بگویید

وقتی متوجه شدید که یک فکر ناشی از اضطراب در حال ورود به درون ذهن شماست،  ورود آن را با گفتن «نه» یا «ایست» یا «امروز نه» قطع کنید. هر چه بیشتر به این عادت بپردازید، مغز شما یاد خواهد گرفت فرمان رهایی از یک فکر ناشی از اضطراب را صادر کند، قبل از اینکه آن فکر بتواند شما را به دام بیندازد.

منبع: HBR

نویسنده: مورا آلونز-مله

مترجم: شادی آذری حمیدیان  

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار