۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
ماجرای حمله خشن مرد ایرانی به دختر هلندی + عکس

روز پنجشنبه هفته گذشته در مرکز شهر گوتنبرگ سوئد، دختری ۱۰‌ساله با چاقو مورد حمله قرار گرفت. برخی از رسانه‌های سوئدی گفته‌اند این مهاجم تباری ایرانی دارد و از سنین نوجوانی مرتکب قطاری از جرایم و جنایات سنگین شده و بارها در دادگاه محکوم شده است. هنوز مشخص نیست که علت این حمله چه بوده و موضوع توسط پلیس سوئد در حال بررسی است.

هفت صبح: یکی از روزنامه‌نگاران سوئدی نوشته است که حدود ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز پنجشنبه دختربچه‌ای ۱۰‌ساله که همراه با پدربزرگ و مادربزرگش در محله «برونس پارکن» شهر گوتنبرگ در حال پیاده‌روی بود، از طرف یک مرد با چاقو مورد حمله قرار می‌گیرد و به‌شدت زخمی می‌شود. دختربچه اهل کشور هلند است و به همراه پدربزرگ و مادربزرگ خود به سوئد سفر کرده بود.

ضربات چاقوی این مرد که هنوز نامی از او منتشر نشده، به مادربزرگ ۷۰‌ساله دختربچه هم برخورد می‌کند؛ آن‌هم در حالی‌که سعی می‌کرد از نوه‌اش مراقبت کند. شدت ضربات چاقو باعث شد که جراحاتی جدی به این دختر وارد شود، اما فعلا وضعیتی پایدار دارد. پلیس نشانه‌ای از اقدام تروریستی پیدا نکرده و متهم فعلا تحت بازداشت پلیس است.

عامل این حادثه مردی ۳۶‌ساله و به گفته برخی رسانه‌های سوئدی ایرانی‌تبار است. او بعد از حمله به این کودک، به کمک چند نوجوان محصل که شاهد ماجرا بودند و دخالت یک افسر پلیس که اتفاقی در آن محله حضور داشت، دستگیر شد. پلیس گوتنبرگ گفته است که این مرد هیچ آشنایی قبلی‌ای با این خانواده هلندی نداشته است.

ضارب در سن سه سالگی همراه با خانواده‌اش از ایران به سوئد مهاجرت کرده و سابقه ارتکاب جرایم زیادی دارد. زمانی‌که ۱۵ سال بیشتر نداشته به دلیل ارتکاب چند جرم مختلف مثل دزدی، سرقت و ضرب و شتم، به زندان محکوم شد. این متهم بدون نام در سال ۲۰۱۵ هم به دلیل سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در گوتنبرگ و فرار با ساعت‌هایی به ارزش بیش از دو میلیون کرون، به سه سال زندان محکوم شد.

روزنامه «گ پ» که در گوتنبرگ چاپ می‎شود، نوشته است که این مرد در حین گذراندن دوران محکومیت خود در زندان «نورتلیه» این شهر، یک قاتل محکوم به حبس ابد را داخل زندان مورد ضرب و شتم قرار داده است. البته او به این ماجراها اکتفا نکرد و بعد از آن‌هم دو بار دیگر به دلیل ارتکاب جرایم مختلف به‌ترتیب به ۹ و ۳ ماه زندان محکوم شد.

او چند ماه قبل نزدیک جایی‌که جرم تازه‌اش را مرتکب شده، از یک فروشگاه، یک سیستم کامپیوتر می‌دزدد و بابت آن‌هم محکوم شده بود. اقدام این مرد باعث شد دوباره موجی از انتقادات نسبت به قوانین بخشایش مجرمان که از دوران احزاب چپ‌گرا باقی‌مانده، آغاز شود. منتقدان از دولت سوئد درخواست کرده‌اند که امکان سلب تابعیت مجرمان دوتابعیتی و اخراج آنها از کشورشان را در دستور کار قرار دهد. پلیس گفته است که نشانه‌ای از تروریستی بودن این موضوع و ارتباطی میان این مرد و دختربچه پیدا نکرده است.
 

ماجرای حمله هولناک مرد ایرانی به دختر هلندی چه بود؟

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها