۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
کشف اولین معدن لیتیوم ایران با ظرفیت ۸.۵ میلیون تن

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه از کشف ذخیره لیتیوم در همدان خبر داد و میزان ذخیره قطعی این محدوده ۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتن کانسنگ لیتیوم است.

 فردای اقتصاد - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه از کشف ذخیره لیتیوم در همدان خبر داد و گفت این دو محدوده اکتشافی لیتیوم در همدان نیاز به سرمایه‌گذار دارد.

وی با بیان اینکه متقاضی برای سرمایه‌گذاری در این معادن لیتیوم وجود دارد و تأییدیه وجود لیتیوم دریافت شده و گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری نیز اخذ خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده بتوان این معدن را راه‌اندازی کنیم. لازم به ذکر است که کشف این معدن چهار سال زمان برد.

گستره این دو معدن ۵ تا ۶ کیلومتر مربع و به اندازه مساحت دشت قهاوند است ادامه داد: در حال حاضر در مرحله بررسی بهره‌گیری از تکنولوژی دوکشور توسعه یافته برای استخراج آن هستیم.

فرآوری این اکتشاف در باتری لیتیومی در گوشی تلفن همراه، صنایع پیشرفته و الکترونیکی به کار برده می‌شود که هم جنبه صادراتی و هم قابلیت استفاده در داخل کشور را دارد. میزان ذخیره قطعی این محدوده ۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتن کانسنگ لیتیوم است. حجم لیتیوم خالص این معدن با توجه به نرم جهانی حدود ۱۶ الی ۲۴ هزار تن لیتیوم خالص برآورد می‌شود.

 در جهان امروز این فلز استراتژیک و با ارزش به عنوان یکی از نیازهای تکنولوژی روز محسوب می‌شود. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha